Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Allegro uruchamia portal rezerwacyjny

Serwis Lokalo.pl pozwala na rezerwację noclegów m.in. w mieszkaniach, apartamentach, pensjonatach, ośrodkach agroturystycznych i hostelach. Przy olbrzymiej konkurencji na rynku szansa na rozwój tkwi jedynie w możliwościach inwestycyjnych Allegro.

Lokalo.pl to portal umożliwiający rezerwację miejsc noclegowych na terenie Polski. Nie zamierza skupiać się na wyjazdach dla firm, chociaż nie wyklucza takiej możliwości w przyszłości. Obecnie ma w swojej ofercie ok. 360 miejsc noclegowych dla klientów indywidualnych w największych polskich miastach i miejscowościach turystycznych nad morzem, w górach i na Mazurach. Skupia się głównie na prywatnych mieszkaniach, pensjonatach i apartamentach. Ograniczeniem oferty przede wszystkim do tego typu obiektów oraz stawianiem na niską cenę noclegu stara się wyróżnić na tle konkurencji. Skąd wziął się pomysł na uruchomienie kolejnego portalu rezerwacyjnego? Allegro przeprowadziło badania online wśród internautów i z badań tych wynikało, że istnieje zapotrzebowanie na taki produkt. Polacy częściej rezerwują noclegi w Polsce niż za granicą, szukają ofert do 50 zł, najchętniej właśnie w prywatnych kwaterach i pensjonatach.
Jednak w ofercie Lokalo.pl brakuje hoteli.. Dużo łatwiej jest podpisać umowę z właścicielem hotelu niż gospodarstwa agroturystycznego czy mieszkania. Pensjonaty, jeżeli w ogóle korzystają z tego kanału sprzedaży, zwykle skupiają się na takich portalach rezerwacyjnych, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku. W Polsce działa wiele tego typu witryn, jak Hotele.pl czy zagraniczny Booking.com. Lokalo.pl wyróżnia się m.in. tym, że proponuje stosunkowo niedużą prowizję, bo 5 proc. Jednak różnica nie jest diametralna i raczej nie wystarczy do tego, aby przekonać klientów do współpracy. Miłym bonusem jest fakt, że portal oferuje kontrahentom możliwość bezpłatnego sfotografowania obiektów przez profesjonalnego fotografa i zamieszczenia zdjęć w serwisie.
Właśnie wystartowała kampania marketingowa, która promuje Lokalo.pl przede wszystkim w internecie, w największych portalach, takich jak Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl. Spoty reklamowe będą wyświetlane na YouTube, w Gazeta.pl, IPLA, Iplex i TVN Player. Znajdą się także w radiu: Programie Trzecim Polskiego Radia, RMF FM i w wybranych stacjach lokalnych. Za kreację jest odpowiedzialna agencja 180 heartbeats, a za zakup mediów dom mediowy Starcom. Kampania nie obejmuje swoim zasięgiem działań outdoorowych. Lokalo.pl celuje oczywiście i w social media. Fanpage na Facebooku został już uruchomiony, ale brakuje aplikacji pozwalającej wyszukać nocleg.
Najmocniejszą stroną portalu jest jego przynależność do Allegro, które jest znaną i cenioną marką. Na pewno zapewnia serwisowi duży kapitał na starcie. – Budżet na pierwszy rok działalności portalu to kilka milionów złotych. – mówi general manager Lokalo.pl Radosław Dobrołęcki. Mimo to Allegro kojarzy się z zakupami online, a nie rezerwacją miejsc noclegowych. Pytanie brzmi, czy biznesowe powiązanie Lokalo.pl z Allegro przełoży się na zainteresowanie użytkowników. BW

2012-08-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter