Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Reklama Funclubu zakazana jako nieetyczna

Komisja Etyki Reklamy uznała spot telewizyjny biura podróży Funclub „Zostaw mamę, pojedź z nami na wakacje” za nieetyczny.

Jak poinformowała Komisja Etyki Reklamy, skarżąca stwierdziła: „reklamowanie obozów młodzieżowych hasłem, że można bezkarnie uprawiać na nich seks i jest na to pozwolenie wychowawców i organizatorów uważam za wysoko nieetyczne. Nie dociera do mnie argumentacja, że chodzi w tym przypadku "tylko" o pierwszy pocałunek oraz, iż jest to metafora. Reklama łamie szereg artykułów Kodeksu Etyki Reklamy skierowanej do dzieci i młodzieży: art. 23: jest ona oczywistym zagrożeniem dla zdrowia młodzieży. Reklamowanie seksu na obozach młodzieżowych może prowadzić do ciąż małoletnich oraz zarażania się chorobami przenoszonymi drogą płciową; art. 24 – uważam, iż wprowadza ona dzieci i młodzież w błąd. Wychowawcy podczas wypoczynku dzieci są za nie całkowicie odpowiedzialni, również jeżeli jakieś dziecko zajdzie w ciążę, na wychowawcy może ciążyć obowiązek płacenia alimentów. W związku z powyższym nie wyobrażam sobie, że na obozach Funclub będzie udzielanie pozwolenie na uprawianie seksu, jak sugeruje reklama. Art. 25 – reklama zagraża rozwojowi moralnemu dzieci poprzez nakłanianie do zbyt wczesnej inicjacji seksualnej. Art. 27 – reklama w oczywisty sposób podważa autorytet rodziców, hasło reklamowe to: "zostaw mamę, pojedź z nami na wakacje". To hasło można odczytywać jako przekaz: twoi rodzice nie są fajni. Piotr Sućko, prezes biura podróży Funclub powiedział, że celem przekazu reklamowego było dotarcie do młodzieży z luźnym przekazem wakacyjnej zabawy, namiętności, nowych przyjaźni. – Wakacje kojarzą się często z pierwszymi miłościami – argumentuje szef Funclubu i dodaje, że jest przekonany, iż taka forma komunikacji młodzieży odpowiada. Spot reklamowy przed emisją został przebadany w grupach focusowych, które pokazały, że młodzież reaguje na niego bardzo pozytywnie, określając go przekazem na czasie, który przemawia do młodych turystów w ich własnym języku. MG

2012-09-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter