Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Właściciel Wezyra powołuje w Polsce nową spółkę

Coral Travel to jedna ze spółek należących do koncernu OTI Holding, który jest także właścicielem Wezyr Holidays w Polsce. Od kwietnia br. spółka pod tą samą nazwą widnieje w polskim KRS.

Coral Travel będzie nową marką funkcjonującą równolegle z brandem Wezyr Holidays. Przedstawiciel Wezyr Holidays obiecuje wyjaśnienia w tej sprawie w późniejszym czasie. Wśród szefów nowej spółki pojawił się Kaan Ergun, który, podobnie jak w Wezyr Holidays, w Coral Travel sp. z .o.o. pełni funkcję prokurenta. Zarząd Coral Travel sp. z o.o. składa się z tych samych osób, co zarząd Wezyr Holidays. Prezesem jest Bektas Ayhan Akan, wiceprezesem Bektas Ahmet, a członkiem zarządu Yurt Coskun.
Tymczasem Wezyr Holidays twardo walczy o pozycję jednego z liderów polskiego rynku turystycznego. Wyniki sprzedaży stały się ostatnio powodem do dumy. W wypadku Turcji touroperator zanotował w minionym sezonie letnim wzrost o 7,6 proc. w porównaniu z 2011 r., co przełożyło się na liczbę prawie 71 tys. klientów. 

Niska sprzedaż powodem anulacji

W wypadku Egiptu organizator zanotował liczbę turystów na poziomie niemal 60 tys. osób (+ 78 proc. w porównaniu z 2011 r.). Pozytywne wyniki odnotowano także na takich kierunkach, jak Bułgaria, Grecja oraz Hiszpania. Firma planuje, że w przyszłym roku obsłuży w sumie 165 tys. klientów, co oznaczałoby 10-procentowy wzrost operacji. W bieżącym roku zwiększeniu uległa także liczba autoryzowanych agentów, których dziś jest w Polsce ponad 70 (72). Jednocześnie pod koniec sezonu letniego touroperator anulował ponad 400 umów agencyjnych (428), co, jak się okazuje, jest zupełnie standardowym zjawiskiem w branży. – Jest to regularny proces. Każdego roku weryfikujemy naszą sieć sprzedaży, analizujemy ją przez pryzmat różnych kryteriów, takich jak wielkość sprzedaży, potencjał, lokalizacja, współpraca na linii agent – Wezyr Holidays, a także przyglądamy się jakości i rzetelności obsługi klienta w danym biurze. W tym roku, na koniec sezonu, miała miejsce podobna weryfikacja. Jej wyniki zdecydowały o rozwiązaniu umowy z konkretnymi biurami agencyjnymi – tłumaczy Kaan Ergun. – Dajemy możliwość sprzedaży naszej oferty wielu agencjom, ale czas weryfikuje ich aktywność i poziom sprzedaży. Poza tym widzimy zmiany i ruch w sieciach agencyjnych, niektóre zawieszają lub zamykają działalność. Nawet teraz, po rozwiązaniu umów współpracujemy z prawie 2 tys. biur agencyjnych w całej Polsce sprzedających ofertę Wezyr Holidays – dodaje Kaan Ergun. 

Nowe warunki współpracy
Wezyr Holidays zapowiedział także wprowadzenie zmian do umowy agencyjnej. – W naszych nowych umowach agencyjnych nie dokonaliśmy radykalnych zmian. Jesteśmy razem z agencjami twórcami biznesu turystycznego, dlatego nasze cele i strategia działania w dużej mierze opierają się na optymalnej kooperacji. Główne zasady współpracy pozostały takie same, poprawki dotyczą szczegółów tej współpracy, np. systemu rezerwacyjnego, obsługi klientów przez biura agencyjne, komunikacji z Wezyr Holidays oraz zobowiązań agencji wobec nas i klientów – uspokaja Kaan Ergun.
Wezyr Holidays, przez wielu agentów utożsamiany jest z profesjonalizmem i rzetelnością, to biuro, za którym stoi silny koncern, co z pewnością buduje pozytywny wizerunek firmy opartej na solidnych podstawach. Siła koncernu do którego należy polski touroperator, pozytywnie wpływa na ten wizerunek. Z drugiej strony wśród przedstawicieli biur podróży pojawia się jednak obawa, że ta siła zacznie obracać się przeciwko nim. Wszyscy mają jednak nadzieję, że Wezyr Holidays pozostanie touroperatorem przyjaznym agentom. MG

2012-11-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter