Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Słowackie regiony samodzielnie

Od kilku miesięcy słowackie gminy i województwa mogą zakładać własne organizacje turystyczne. Zbliżający się sezon zimowy pokaże, jak radzą sobie organizacje promujące regiony na Słowacji.

Ogólny kierunek działań marketingowych wyznaczany jest przez Słowacką Agencję Ruchu Turystycznego i jej lokalne przedstawicielstwa, jednak dzięki wprowadzonej pół roku temu nowelizacji ustawy o usługach turystycznych regiony zyskały znaczną autonomię. Poza własnym budżetem, którym dysponują w ustalonym przez siebie zakresie, organizacje turystyczne regionów, miast i województw mają swój zarząd, który odpowiada za ich działanie. – Ta forma promowania regionów funkcjonuje dopiero od pół roku. Okaże się, jak te organizacje sobie radzą. Nadchodzący sezon zimowy będzie dla nich pierwszym poważnym sprawdzianem – zaznacza Ján Bošnovič, dyrektor Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej w Warszawie.
Dotychczas ze względów finansowych obecność przedstawicieli regionów na targach była uzależniona niemal całkowicie od obecności Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej. Teraz, dzięki własnemu budżetowi, organizacje promujące gminy czy województwa mogą samodzielnie decydować o zaprezentowaniu się podczas imprez branżowych. – Nie na wszystkich targach pojawiamy się ze stoiskiem narodowym. Organizacje regionalne mogą niezależnie promować swój region, przedstawiać wybrane przez siebie atrakcje i produkty – dodaje Ján Bošnovič. Większa swoboda regionów to szansa na lepszą promocję Słowacji – konkretyzacja przedstawianej podczas imprez oferty pozwoli na zaprezentowanie turystom większej liczby atrakcji i współpracę z wybranymi przez organizację przedstawicielami branży. Organizacje regionalne są partnerem Narodowego Centrum Turystyki, a co za tym idzie, wiele wydarzeń organizowanych jest wspólnie.
Środki finansowe pochodzą przede wszystkim ze składek członkowskich oraz dotacji od rządu Słowacji. Jednak organizacje szukają również innych możliwości pozyskania funduszy. MG

2012-11-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter