Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Rainbow Tours tłumaczy się z bonów

Na forach internetowych znowu zagrzmiało, tym razem za sprawą bonów, które do swoich najlepszych klientów wysłało biuro Rainbow Tours. Przedstawiciel touroperatora zapewnia, że jego celem nie jest agencyjna dywersja.

Problem pojawił się, kiedy klienci zaczęli zgłaszać się do agentów z bonami, które otrzymali od Rainbow Tours na realizację kolejnego wyjazdu z touroperatorem. W warunkach promocji było bowiem napisane, że bony te można realizować jedynie w salonach własnych Rainbow Tours. Agenci podnieśli larum, jednocześnie poprosili przedstawicieli handlowych touroperatora o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. 

Pierwsza próba, pierwsze wnioski
Radomir Świderski, PR manager Rainbow Tours, potwierdza, że firma wysłała nagrody do wybranych klientów, jednocześnie zaznacza, że celem było uhonorowanie grupy turystów, którzy dokonali największej liczby rezerwacji. Grupa ta dokonywała ich przede wszystkim w biurach własnych Rainbow Tours. – Łącznie wysłaliśmy 45 bonów, które z przyczyn technicznych miały być realizowane tylko w salonach własnych – mówi Radomir Świderski. – Nie chcemy, aby tego typu akcje były odbierane jako dyskryminacja sieci agencyjnej, dlatego umożliwiamy klientom realizację tych bonów tam, gdzie dotychczas kupują naszą ofertę. Przy następnej takiej promocji weźmiemy pod uwagę wszystkie nieścisłości – zapewnia PR manager w Rainbow Tours. Bony opiewają na różne kwoty, złoty daje zniżkę 700 zł, srebrny to wakacje tańsze o 500 zł. 

Od zimy inne rozliczenia
Nowością w Rainbow Tours jest w tym sezonie zupełnie nowy system prowizyjny. – Ujednoliciliśmy i uporządkowaliśmy sposób rozliczania prowizji, dając agentom możliwość łączenia obrotów ze sprzedaży oferty Rainbow Tours oraz BeeFree – podkreśla Radomir Świderski i jednocześnie tłumaczy, że fakt ten pociągnął za sobą podwyższenie dotychczasowych progów obrotowych. Obecnie agenci Rainbow Tours podzieleni są na dwie grupy, a nie jak poprzednio na trzy. Do pierwszej zaliczają się biura z dużych miast, czyli z Gdańska, Gdyni, Katowic, Krakowa, Łodzi, Poznania, Warszawy oraz Wrocławia. W drugiej grupie znalazły się agencje z pozostałych lokalizacji. Dodatkowo biuro podróży może otrzymać specjalny bonus za sprzedaż każdego miejsca w przedsprzedaży oferty na lato 2013 w wysokości 20 zł. Agenci mogą też odliczać swoją prowizję już od pobranej zaliczki. Rainbow Tours podkreśla też, że za sprzedaż swoich wycieczek firma wypłaca prowizję liczoną od całości rezerwacji łącznie z dopłatami. Dodatkowo Rainbow Tours od pewnego poziomu obrotów zwiększa procent stawki prowizyjnej i przyznaje bonusy finansowe. Kolejnym źródłem zarobkowania będzie sprzedaż biletów lotniczych. MG

2012-12-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter