Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Destynacje

»

Druskienniki inwestują w infrastrukturę narciarską

Znana do niedawna wyłącznie z oferty uzdrowiskowej gmina Druskienniki intensywnie rozbudowuje infrastrukturę turystyczną. Litwini włączają się tym samym w światowy trend rozwoju gmin uzdrowiskowych poprzez stwarzanie atrakcyjnej oferty dodatkowej.

Druskienniki, najbardziej znana litewska gmina uzdrowiskowa, przeżywają obecnie swój renesans. Do wyremontowanego w 2006 r. kompleksu sanatoriów oraz oddanego do użytku w 2007 r. Aqua Parku, dołączył w czerwcu 2011 r. Snoras Snow Arena – jedyny w tej części Litwy sztucznie naśnieżany, kryty stok. 

Kolejka z Aqua Parku na stok
Nowy obiekt sportowy ma 412 m długości oraz 53–63 m szerokości i może obsłużyć nawet 150 tys. osób rocznie. Koszt budowy stoku wyniósł 98 mln litów, z tego 58 mln wyłożyła prywatna firma UAB Stamita, a 40 mln litów pochodziło z funduszy unijnych. Vytautas Žibūda, dyrektor Snoras Snow Arena opisuje, że osiągnięte od czasu otwarcia wyniki już pokazują, że inwestycja zwróci się nawet o dwa lata szybciej, niż pierwotnie zakładano. Gmina Druskienniki, która w ubiegłym dziesięcioleciu była znana jedynie dzięki uzdrowisku już planuje kolejne inwestycje. – Mamy już projekt kolejki linowej, która połączy Aqua Park ze Snow Areną. – mówi Vytautas Žibūda. Dodaje, że tym, co zachęca klientów, jest także możliwość otrzymania rabatów. Klienci Aqua Parku nie tylko będą mogli przejechać z jednego ośrodka do drugiego, lecz także uzyskać zniżki na zjazdy. 

Turystyka uzupełnia uzdrowisko

Mimo że władze gminy Druskienniki przede wszystkim interesują się jak najszybszym zwrotem kosztów inwestycji, rozbudowa obiektu sportowego pozytywnie wpływa na turystykę całego obszaru. – Jestem przekonany, że nowa, atrakcyjna infrastruktura turystyczna, sportowa, rekreacyjna czy nawet rozrywkowa jest również w stanie zachęcić większą liczbę osób do wizyty w konkretnym uzdrowisku, nawet jeśli dotyczy to tylko pobytu sanatoryjnego. Z uwagi na dynamicznie rozwijający się segment turystyki uzdrowiskowej, niezwiązany wyłącznie – tak jak do tej pory – ze zorganizowanym, turnusowym pobytem sanatoryjnym, każda nowa forma, dodatkowe możliwości oraz szeroka oferta atrakcji miejscowości uzdrowiskowej, często niezwiązanych przecież bezpośrednio z jej charakterem leczniczym, stanowią również istotny element promocji – komentuje Wojciech Fułek., wiceprezes polskiego Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych. – Poza tym turystyka nie kłóci się z uzdrowiskowym profilem – twierdzi Wojciech Fułek.
Intensywna rozbudowa infrastruktury turystycznej w Druskiennikach dosyć szybko zaowocowała odświeżeniem wizerunku miasta. KP


10–12 grudnia, press tour na Litwie, Wilno–Troki–Druskienniki

2013-01-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter