Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Destynacje

»

Konsorcjum promuje Srebrne Wybrzeże

Srebrne Wybrzeże to region w Toskanii, jeszcze stosunkowo mało znany polskim turystom. Jednakże konsorcjum tamtejszych touroperatorów chce to zmienić i po raz pierwszy zaprezentowało swoją ofertę w Polsce.

MaremMare to nazwa konsorcjum skupiającego firmy z branży turystycznej ze Srebrnego Wybrzeża (Costa d'Argento), znajdującego się na południu Toskanii. – Konsorcjum powstało w 2003 r. z inicjatywy grupy przedsiębiorców, którzy postanowili połączyć siły w promocji regionu – informuje Andrea Brenno z MaremMare, które obecnie skupia 104 firmy z branży turystycznej, przede wszystkim touroperatorów i gestorów bazy noclegowej. Do tej pory konsorcjum prowadziło promocję głównie na rodzimym rynku, jednak odsetek Włochów w regionie zaczął znacząco spadać. – W tym sezonie odwiedziło nas 20 proc. cudzoziemców więcej niż rok temu, o tyle samo spadła liczba przyjazdów samych Włochów – przyznaje Walter Rossi, prezes MaremMare. Skłoniło to przedsiębiorców do zwrócenia się ku nowym rynkom. W 2012 r. konsorcjum zorganizowało serię zagranicznych workshopów, które odbyły się w Pradze, Moskwie, Zurychu, Wiedniu, Monako i Warszawie. Do Polski toskańscy hotelarze i touroperatorzy zawitali po raz pierwszy. – Wybraliśmy Polskę, ponieważ widzimy tu duży potencjał. Chcielibyśmy widzieć na naszym wybrzeżu więcej i więcej Polaków – mówi Andrea Brenno. Na razie nasi rodacy według szacunkowych danych zajmują 10. miejsce spośród obcych nacji na Srebrnym Wybrzeżu i stanowią 2 proc. zagranicznych turystów. Tymczasem do wyjazdu zachęca dogodne położenie – 150 km od Rzymu, Pizy i Florencji. Zróżnicowana oferta noclegowa, doskonałe warunki do uprawiania sportów wodnych, 55 km piaszczystych i 24 km skalistych plaż, a do tego wyspy Giannutri i Giglio. Kusić mają także niewygórowane ceny. Czteroosobowa rodzina może spędzić tu tygodniowe wczasy nawet za 700 euro.
Konsorcjum zachęca polskich touroperatorów do poszerzenia oferty o Srebrne Wybrzeże. W przygotowaniu jest już anglojęzyczna strona MaremMare, by zarówno kontrahenci, jak i turyści mieli dostęp do bezpośredniego źródła informacji na temat regionu i jego oferty. AO

2013-02-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter