Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Sun & Fun stawia na rodziny

Organizator zaprezentował plany na najbliższy sezon letni. Touroperator chce w tym roku obsłużyć więcej klientów, którzy wypoczywać mają w najpopularniejszych destynacjach nad Morzem Śródziemnym i Czerwonym. Nowością będzie wprowadzenie wsparcia sprzedaży dla agentów VIP.

Doroczne spotkanie z agentami w podwarszawskiej Jachrance zorganizowane przez Sun & Fun Holidays było okazją do podsumowania minionego sezonu letniego oraz zaprezentowania planów na najbliższe miesiące. Zgodnie z przedstawionymi statystykami, prawie 84 proc. (83,9 proc.) sprzedaży realizowane jest przez stacjonarne biura podróży, portale odpowiadają za 10 proc. obrotu, 1,34 proc. produktu Sun & Fun sprzedawane jest bezpośrednio przez internet, a 4,76 proc. oferty rezerwują oddziały touroperatora. Prezes Hamouda poinformował, że o znaczeniu siatki agencyjnej świadczy także wysokość wypłaconej w ubiegłym roku prowizji, która wyniosła prawie 27 mln zł.

Dyplom od OSAT-u

W trakcie prezentacji Semir Hamouda zaprezentował zebranym program lojalnościowy, który obejmuje różne stawki prowizyjne w przedziale 9–14,5 proc. w wypadku Egiptu, Tunezji, Grecji, Bułgarii, Maroko i Teneryfy, 14,5–17 proc. dla imprez do Turcji oraz 12 proc. przy dalekich krajach (Zjednoczone Emiraty Arabskie, Sri Lanka). W odniesieniu do agentów ważną informacją był fakt, że touroperator będzie oferował w tym sezonie wsparcie dla najlepszych biur podróży. Status agenta VIP osiągną biura, które wygenerują ponad 300 tys. zł obrotu w danym roku rozliczeniowym. Poza atrakcyjnymi stawkami prowizyjnymi otrzymają oni dedykowaną linię telefoniczną oraz opiekuna agencyjnego. Choć przedstawione działania dotyczą dopiero zbliżającego się sezonu, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych już doceniło Sun & Fun Holidays za dotychczasową politykę agencyjną, nagradzając prezesa dyplomem dla touroperatora przyjaznego agentom.
Superniania wspiera superkluby
Spotkanie w Jachrance było też okazją do przybliżenia agentom idei klubów rodzinnych, których w tym roku w ofercie Sun & Fun będzie łącznie 11. Zebrani mogli przekonać się, jak w hotelach pracują animatorzy, jakiego rodzaju programy przygotowują i jak je prezentują gościom. Merytorycznego wsparcia produktowi rodzinnemu udzieliła Dorota Zawadzka, psycholog dziecięcy, szerokiej publiczności znana m.in. z telewizyjnej serii „Super Niania”. – W rodzinnym urlopie ważne jest, by spędzać czas razem, dlatego kluby wakacyjne nie mogą być miejscem, w którym rodzice pozostawiają swoje dzieci na dwa tygodnie, samemu udając się na basen – mówi Dorota Zawadzka. – W czasie szkoleń animatorów będę kładła duży nacisk na stworzenie takiego programu zajęć, w których, poza dziećmi, będą brali udział także dorośli – dodaje.

Tunezja znów w modzie?

W trakcie prezentacji nie zabrakło podsumowań produktowych. Statystyki Sun & Fun pokazały, że 2012 nadal był rokiem wczasów dwutygodniowych, choć coraz większym zainteresowaniem cieszyły się oferty krótsze. Na pobyt czternastodniowy zdecydowało się 44 proc. klientów, na siedem dni wyjechało 40 proc. osób, a 16 proc. wybrało wakacje 10–11-dniowe (o 3 proc. więcej niż w 2011 r.). Łącznie w 2012 r. z Sun & Fun Holidays podróżowało 104,5 tys. klientów. Na najbliższy sezon touroperator zaplanował zwiększenie pojemności do 133,4 tys. osób, przy czym duży wzrost dotyczyć ma Tunezji, do której Sun & Fun chce wysłać 42 tys. osób.
Sun & Fun Holidays w nowy sezon patrzy bardzo optymistycznie. Zwiększoną sprzedaż zapewnić ma szereg podejmowanych działań, począwszy od programu lojalnościowego dla agentów przez poszerzenie produktu aż po rozwijanie linii rodzinnej, która w Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów.


2–3 lutego, prezentacja Sun & Fun,
hotel Warszawianka, Jachranka

2013-03-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter