Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Destynacje

»

Fitur skromniejszy, ale niezły dla Polski

Madrycie zakończyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne FITUR. W trakcie imprezy przedstawiona była lista projektów mających na celu ożywienie współpracy pomiędzy uczestnikami reprezentującymi kraje z odmiennych kontynentów. Przedsiębiorstwa turystyczne prezentowały swoje najbardziej innowacyjne rozwiązania w dziedzinie zintegrowanego zarządzania.

Na polskim stoisku w szczególny sposób promowane były produkty city breaks, a także turystyka kulturowa i aktywna połączona ze spa & wellness. W pierwszym dniu targów w obszarze promocji Polski odbyło się spotkanie z blogerami hiszpańskimi oraz „Fiesta Polaca”. Była to impreza promocyjna skierowana do hiszpańskich dziennikarzy i touroperatorów. Zaproszeni goście poznali priorytetowe polskie produkty oraz specjały kuchni polskiej.
Tegoroczne targi były mniejsze niż poprzednie ich edycje. Wiąże się to z sytuacją ekonomiczną, która aktualnie panuje na rynku usług turystycznych. Brakowało stałych wystawców z wielu krajów, m. in.: z Ukrainy, Litwy, Łotwy i z Estonii. Polscy wystawcy zostali tym bardziej pozytywnie odebrani przez zwiedzających. – Targi tego typu są doskonałą okazją i miejscem, by dotrzeć do potencjalnych klientów. Odpowiednie wykorzystanie promocji i zaciekawienie odwiedzających jest kluczową kwestią. Powinniśmy maksymalnie wykorzystać pozytywną sytuację promocyjną, do której przyczyniła się organizacja Euro 2012. Tegoroczne targi oceniam jako udane dla Polski – komentuje Maciej Robak, prezes Poland Tour, jednego z nielicznych polskich biur które wzięły udział w targach. – Uważam, że pomimo trudnych czasów, 2013 będzie dobrym rokiem dla branży. Jednak aby polskie biura podróży mogły nadal funkcjonować na rynku turystycznym, potrzebne jest przystosowanie się do panującej sytuacji – dodaje Maciej Robak. Na polskim stoisku znajdował się kiosk multimedialny. Dzięki niemu goście mogli sobie zrobić zdjęcie na wirtualnym tle polskich miast. Akcja została zapoczątkowana na zeszłorocznych targach. Ma na celu pobudzenie zainteresowania atrakcjami polskich miast oraz wzrost wizyt turystycznych osób z rynku iberyjskiego. Na targach po raz pierwszy do zaprezentowania oferty turystycznej zostało wykorzystane nowe narzędzie promocyjne – aplikacja na urządzenia przenośne. Pamiętano również o tradycyjnych katalogach informacyjnych. Podczas tegorocznych targów znaczące było zainteresowanie Polską ze strony krajów Ameryki Południowej. Najwięcej pytań dotyczyło wyjazdów pielgrzymkowych połączonych ze zwiedzaniem dużych miast mających bogatą ofertę kulturalną. Mocnym akcentem targów FITUR 2013 była turystyka skierowana do sektora LGBT. Polskie miasta dostrzegają finansowy potencjał tkwiący w turystyce adresowanej do tej grupy odbiorców.
– Firmy żywią nadzieję, że zainspirowane targami spotkania biznesowe przyniosą wymierne efekty w postaci wizyt studyjnych touroperatorów planujących włączyć polskie miasta do swojej oferty lub rozszerzyć dotychczasową ofertę o nowe propozycje. Wystawcy dowiedli, że wyłącznie długofalowa promocja na rynku hiszpańskim daje konkretne przełożenie na zwiększenie ruchu turystycznego z tego regionu – komentuje Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. MP


9 stycznia–3 lutego, Targi Fitur, Madryt

Dossier
Na polskim stoisku narodowym swoją ofertę prezentowali: Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna, Wielkopolska Organizacja Turystyczna, Miasto Warszawa, Miasto Kraków, Polskie Linie Lotnicze LOT, ATH Intercrac, Jan-Pol Incoming Tour Operator, Mazovian Travel, Mazurkas Travel, Poland Tour.

2013-03-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter