Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Destynacje

»

W Warszawie Lato z ofertą na weekend

Targi Lato 2013 przyciągnęły tradycyjnie branżę i klientów indywidualnych. W tegorocznej edycji uwagę zwracały okazałe stoiska, na których promowano destynacje zarówno przez pryzmat atrakcji turystycznych, jak i konkretnych ofert wyjazdowych.

Giełda turystyczna, bo taką imprezą są w założeniu targi Lato, zdominowana była w tym roku przez regiony. Imponujące ekspozycje Mazowsza, Lubelszczyzny, Śląska, Świętokrzyskiego i Wielkopolski przyciągały potencjalnych turystów nie tylko ładną aranżacją, ale także konkursami, występami, a przede wszystkim możliwością porozmawiania z ekspertami. – Targi turystyczne w Warszawie to dobre miejsce dla promowania Mazowsza – mówi Izabela
Stelmańska, zastępca dyrektora departamentu kultury, promocji i turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. – Naszą grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy Warszawy, a na targach, w wyjazdowej atmosferze, otworzyliśmy symbolicznie sezon turystyczny na Mazowszu – dodaje Izabela Stelmańska. Dyrektor z urzędu marszałkowskiego podkreśla, że tego typu imprezy są atrakcyjne dla regionów także z tego powodu, iż mogą zaprezentować tu konkretne oferty wyjazdowe, które w większości biur agencyjnych nie są dostępne. – Z jednej strony klienci indywidualni mogą zapoznać się z komercyjnymi propozycjami naszych podwystawców, z drugiej biura podróży czy szkoły mają okazję zebrać informacje o programach, które mogą włączyć do własnych ofert sprzedażowych – podkreśla Izabela Stelmańska. W podobnym tonie wypowiada się Piotr Franaszek, dyrektor departamentu promocji i turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego. – Strategia promocji naszego województwa zakłada pokazywanie nie tylko uroków Lubelszczyzny, ale także konkretnych produktów turystycznych. Na targi Lato 2013 przyjechali z nami organizatorzy z ofertami. Można z nimi porozmawiać, zapytać o szczegóły, zabrać materiały do przestudiowania w domu – wymienia Piotr Franaszek.
Także w stoisku Tunezji można było zapoznać się z ofertami touroperatorów. Swoje stoiska mieli tu Sun & Fun, Exim Tours, Best Reisen oraz Prima Holiday. – Na targach rozpoczynamy promocję naszej oferty wakacyjnej do Tunezji – mówi Leila Benarfi-Mhalla, prezes Best Reisen Group. Best Reisen, podobnie jak większość obecnych na targach Lato 2013 touroperatorów, nie zdecydowało się na zainwestowanie we własną powierzchnię wystawienniczą. Wyjątek stanowiło GTI Travel, które, choć tradycyjnie kojarzone z Turcją, ma w ofercie znacznie więcej kierunków. W katalogu znajdują się: Cypr Północny, Egipt, Tunezja, Maroko, Grecja oraz Hiszpania. Duże stoisko miał także Citron Travel, który zachęcał klientów dodatkowymi zniżkami na całą ofertę. Touroperatorzy zgodnie twierdzili, że potencjalni turyści, nawet jeśli pytali o wycieczki, nie decydowali się na ich zakup. Woleli zostawić dane kontaktowe lub wziąć katalogi czy ulotki. 

Oferta handlowa pomoże w promocji
Organizatorzy wyjazdów zagranicznych liczyli także na wizyty agentów. Rzeczywiście, ci ostatni pojawiali się w hali wystawienniczej, co miało znaczenie szczególnie dla „młodych” touroperatorów, takich jak właśnie Citron Travel czy Prima Holiday. – Na targach chętnie spotykamy się z agentami, ponieważ na co dzień mało jest okazji do rozmów prowadzonych osobiście. W czasie tegorocznej edycji Lata nastawiamy się na możliwość bliższego przedstawienia naszej firmy, co zresztą się udaje – ponieważ agenci podpisują z nami umowy – cieszy się Maher Lilli, prezes Prima Holiday. Wśród zagranicznych wystawców imponujące stoisko przygotowała Czarnogóra, spore zainteresowanie wzbudzały także Węgry, które promowały m.in. budapeszteńskie kąpieliska. Swoją ofertę zaprezentowały także Karaiby, a konkretnie Dominikana i Kuba. 

Sławni promują
Targi Lato 2013 były w tym roku zdominowane przez polską ofertę wypoczynkową. Nie zabrakło przedstawicieli hoteli, takich jak Ossa czy Czarny Potok w Krynicy. Okazale prezentował się także Jurapark. Monika Pękała, kierownik marketingu w Juraparku w Bałtowie podkreślała, że na targach Lato pojawiają się nie tylko klienci indywidualni, ale także wycieczki szkolne z nauczycielami, które są jedną z grup docelowych parków jurajskich. Część hali zajęły kampery, nowością była także szeroko zaprezentowana oferta agroturystyczna. Andrzej Kozłowski, dyrektor zarządzający MT Targi, zwracał uwagę na fakt, że targi ewoluują.
– W tym roku targom Lato po raz pierwszy towarzyszy wystawa agroturystyczna – informuje dyrektor. – Stworzyliśmy także miasteczko kamperowe, które chcemy organizować w kolejnych latach – dodaje. Rzeczywiście, w tegorocznej edycji można było zobaczyć nie tylko konkretne modele samochodów, ale także posłuchać opowieści znanych Polaków, m.in. aktora Karola Strasburgera i kosmonauty Mirosława Hermaszewskiego, którzy zachęcali do podróżowania w tenże sposób. Można było kupić ekologiczne wędliny, sery i pieczywo. Nie zabrakło słodyczy, przypraw i alkoholi. Miłośnicy folkloru mogli nabyć ubrania i biżuterię.
Wystawcy wystawiają organizatorom różne oceny, choć praktycznie wszyscy doceniają profesjonalizm i zaangażowanie w wykreowanie rodzinnego wydarzenia turystycznego, które ma pomóc wypromować wśród Polaków turystykę krajową i zagraniczną. 



19–21 kwietnia, XVIII Targi Turystyki i Wypoczynku Lato 2013, Warszawa

2013-05-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter