Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

Wygoda Travel chce być organizatorem uniwersalnym

Małopolski touroperator staje się jednym z wiodących rodzimych organizatorów turystyki narciarskiej, choć z powodzeniem buduje też pozycję w zakresie wyjazdów letnich.

Wyjazdy zimowe były od początku istnienia Wygody Travel, tj. od 2001 r., główną osią działalności biura. W ciągu dwunastu lat biuro stało się jednym z największych i najbardziej uznanych organizatorów wyjazdów narciarskich w Alpy włoskie i austriackie i nie ustaje w wysiłkach, by ten tytuł utrzymać jak najdłużej. Zimowa oferta biura jest stale poszerzana. W zeszłym roku do katalogu włączonych zostało kilka nowych regionów włoskich, m.in. Prato Nevoso i Valchiavenna. W najbliższym sezonie Wygoda Travel ma nadzieję przekonać Polaków do Alp francuskich. Zamiast jednak oferować wyjazdy do popularnych kurortów, poznawanie regionu proponuje od mało znanego w Europie ośrodka w Val Cenis na granicy francusko-włoskiej.
Równie mocną pozycję Wygoda Travel buduje w zakresie wyjazdów letnich. Biuro oferuje klientom pięć destynacji: Bułgarię, Chorwację, Włochy, Grecję oraz – będącą w portfolio od zaledwie roku – Czarnogórę. Nowy kierunek cieszy się popularnością wśród klientów, prawdziwym hitem sprzedażowym jest jednak Bułgaria. Oferta do tego kraju zbudowana jest nietypowo, opiera się na 10- i 11-dniowych wyjazdach. Letnie portfolio Wygody Travel dopełniają też dwie spółki córki: Comfort Club obsługuje klientów bardziej wymagających, zapewniając wyjazdy czarterowe do Egiptu, Poland Service specjalizuje się zaś w turystyce przyjazdowej.
Działający w Krakowie zespół Wygody Travel tworzy dziś 14 osób (są plany otwarcia kolejnych biur w innych częściach kraju), oferta sprzedawana jest jednak w całej Polsce, w ok. 800 biurach, za pośrednictwem niemal 1500 agentów (w systemach rezerwacyjnych BlueVendo, MerlinX i TOM24). Roczne przychody biura sięgają kilkunastu milionów złotych (13 mln – 2010, 16,5 mln – 2011), zaś zyski netto oscylują na poziomie 1,5 mln zł. Na rynku jesteśmy obecni od dwunastu lat. Przez ten czas małymi krokami, ale konsekwentnie budowaliśmy naszą markę – mówi Andrzej Wygoda, prezes krakowskiego biura. Strategię na przyszłość mamy prostą, chcemy skupić się na podtrzymaniu pozycji mocnego, a przede wszystkim pewnego i bezpiecznego organizatora na polskim rynku. – dodaje. Wśród głównych celów jest powiększenie liczby klientów: co roku w sezonie zimowym z Wygodą wyjeżdża około 8 tys. amatorów białego szaleństwa; w ubiegłym roku wakacje z krakowskim biurem spędziło 5 tys. turystów, to dwukrotnie więcej niż w 2011. W 2013 roku touroperator ma zamiar powiększyć liczbę klientów o 20 procent.
Drugim ważnym celem na ten rok jest promowanie nowych kierunków w portfolio: Francji w ofercie zimowej i Turcji w luksusowej ofercie letniej, a także rozwój turystyki przyjazdowej, która z roku na rok ma coraz większy udział w obrotach firmy. MM

23–27 marca, Dni Wygoda Travel, Val Cenis, Francja


Dossier
Wygoda Travel Group to krakowski touroperator działający na polskim rynku od 2001 r. Grupę tworzą: biuro podróży Wygoda Travel, Poland Service, Wygoda Travel, Comfort Club.

2013-05-31

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter