Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Płock w pięciu odsłonach

Miejscy radni przyjęli nową strategię promocji miasta do 2016 r. Markę Płocka ratusz chce budować w oparciu o pięć produktów turystycznych związanych z historią, kulturą i sportem.

Z przeprowadzonych w 2009 r. badań wizerunkowych wynikało, że Płock jest przez turystów z Polski słabo rozpoznawalny i nie kojarzy się z niczym konkretnym, a jeśli już budzi skojarzenia, to z petrochemią lub tamtejszą rafinerią.
Twórcom zaktualizowanej strategii zależało przede wszystkim na tym, by wyprowadzić Płock z cienia Orlenu, pokazać jego inne oblicza, zwłaszcza że będąc ośrodkiem o bogatej historii, licznych zabytkach czy nietypowym położeniu geograficznym, ma do zaoferowania zarówno turystom, jak i mieszkańcom szereg atrakcji i możliwości. W dokumencie, który ma stanowić wyznacznik działań promocyjnych prowadzonych przez urząd, wyodrębniono pięć atrybutów miasta, wokół których Płock będzie budował lub poszerzał atrakcyjne produkty turystyczne. Przyjęty pod koniec kwietnia dokument został opracowany już w 2009 r., za kadencji poprzednich władz. Nigdy nie funkcjonował jednak oficjalnie. Dopiero nowe władze postanowiły go zaktualizować i wcielić w życie zawarte w nim postanowienia.
Jak określili autorzy strategii, najważniejszymi atutami miasta, które mogą wpłynąć na zwiększenie jego konkurencyjności są: położenie nad Wisłą (które sprzyja rozwijaniu bazy do uprawiania sportów wodnych oraz przyciągnięciu turystów i mieszkańców nad niezagospodarowane dotąd tereny nabrzeżne); wielowymiarowa działalność kulturalna (umożliwiająca przyciągnięcie do Płocka miłośników różnego rodzaju rozrywek zawiązanych z szeroko pojętą kulturą, np. muzyki w czasie festiwali Audioriver i Reggaeland, miłośników kultury żydowskiej – w Muzeum Żydów Mazowieckich czy secesji – w Muzeum Mazowieckim); bogata historia (widoczna w licznych obiektach zabytkowych, która może pozytywnie wpływać na utrwalanie patriotycznych postaw wśród mieszkańców i budzić tożsamość regionalną wśród turystów); przemysłowy charakter i wygląd miasta (stanowiący idealne tło do rozgrywania wyścigów samochodowych i sprzyjający uprawianiu sportów motoryzacyjnych); istnienie infrastruktury sportowej i odpowiednie warunki geograficzne do uprawiania sportów (które zachęcą do aktywnego wypoczynku mieszkańców i turystów, na wszystkich poziomach zaawansowania).
Wyodrębnienie atutów Płocka i stworzenie wokół nich produktów umożliwiło nadanie miastu w północno-wschodniej części Mazowsza wielowymiarowego charakteru, a teraz też pozwoli ściągnąć turystów zorientowanych na różne rodzaje aktywności. Płock ma ambicje, by być alternatywą dla mieszkańców stolicy i większych miast w regionie poszukujących rozrywek i atrakcji w mniejszych ośrodkach: – Naszym celem było pokazanie, że Płock ma wiele obliczy i nie musi kojarzyć się wyłącznie z Orlenem. Chcemy, żeby miasto budziło w turystach skojarzenia np. z wysokiej klasy kulturą czy możliwością odpoczynku na wodzie – mówi Monika Maron-Kozicińska, kierownik oddziału informacji miejskiej. Nowa strategia odcina się od promowania miasta za pomocą jednego hasła. Każdemu z pięciu produktów mają być przyporządkowane odrębne slogany, które będą używane wymiennie w zależności od rodzaju przedsięwzięcia.
Jeśli strategia będzie realizowana przez włodarzy, Płock ma szansę nie tylko wyjść z cienia Orlenu, ale i stać się mocną marką na Mazowszu. MM

2013-07-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter