Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Destynacje

»

VisitBritain ogłosiło nową strategię

Partnerstwo z podmiotami państwowymi oraz sektorem prywatnym ma stanowić podstawę w działaniach promujących Wielką Brytanię jako destynację turystyczną. Brytyjczycy chcą przyjmować o 9 mln turystów rocznie więcej. Takie założenia na najbliższe lata ogłosiło VisitBritain, które w marcu zakończyła dwuletnią kampanię „Britain is Great”.

Po wielkich wydarzeniach roku 2012 – igrzyskach olimpijskich w Londynie, diamentowym jubileuszu królowej Elżbiety – oraz zakończonej w marcu 2013 r. dwuletniej kampanii z nimi związanymi, narodowa organizacja turystyczna Wielkiej Brytanii VisitBritain na nowo określiła swoje cele oraz przedstawiła strategię na najbliższych siedem lat. 

Plan siedmioletni
– Szczerze mówiąc, biorąc pod uwagę sukces jubileuszu oraz olimpiady i paraolimpiady, czeka nas wielkie wyzwanie – przyznała Maria Miller, sekretarz stanu ds. kultury, mediów i sportu. Wyzwanie jest o tyle duże, że VisitBritain zakłada 29 proc. wzrostu w przyjazdach zagranicznych turystów do 2020 r. W minionym roku Wielka Brytania przyjęła 31 mln międzynarodowych gości, którzy wydali rekordową sumę 18,6 mld funtów. Do 2020 r. kraj chce przyjmować rocznie o 9 mln osób więcej. Miałyby one wydawać 31,5 mld funtów rocznie. Wzrost liczby przyjazdów ma wygenerować dodatkowych 200 tys. miejsc pracy w całym kraju. Obecnie w sektorze już jest zatrudnionych 2,6 mln osób. Najważniejsze cele na najbliższe dwa lata z siedmioletniego planu to: umocnienie wykreowanego w ciągu ostatniej kampanii pozytywnego wizerunku Wielkiej Brytanii, zwiększenie zaangażowania branży turystycznej w promocję kraju, poszerzenie gamy produktów dla turystów zagranicznych oraz wprowadzenie ułatwień we wjeździe do kraju. 

Brytyjczycy liczą na wsparcie
Strategia dążąca do realizacji wyznaczonych celów zakłada elastyczność w doborze rynków docelowych, wykorzystanie istniejących zasobów i przede wszystkim pozyskanie partnerów prywatnych. Już teraz VisitBritain ogłosiło przekazanie 2 mln funtów na dwuletnią współpracę z liniami Emirates. Przewoźnik będzie promował Wielką Brytanię jako destynację turystyczną wśród swoich pasażerów i rozszerzał siatkę połączeń z krajów Azji Południowo-Wschodniej, Australii, Indii i krajów Zatoki Perskiej. – Współpraca Emirates z VisitBritain świadczy o naszym zaangażowaniu we wspieranie turystyki przyjazdowej do tego kraju. Emirates wstrzykuje ponad 368 mln funtów każdego roku do lokalnej gospodarki. W roku 2012 przywieźliśmy prawie 1,8 mln gości do Wielkiej Brytanii – mówi prezes linii Tim Clark. 

Otwarcie na nowe rynki
Brytyjczycy szczególnie liczą na turystów z krajów Zatoki Perskiej. Według prognoz VisitBritain, do 2016 r. liczba gości z tego regionu ma wzrosnąć o 700 tys., reprezentując 32 proc. ogólnego wzrostu przyjazdów. – Nasi najbliżsi sąsiedzi z Europy oraz Amerykanie
stanowią największą grupę odwiedzających Wyspy. Jednak najwięcej wydają u nas turyści z Kuwejtu, Arabii Saudyjskiej, Kataru, Chin oraz Rosji – relacjonuje Maria Miller. VisitBritain będzie się starało pozyskać także partnerów z sektora prywatnego i dyplomacji publicznej w takich krajach, jak Meksyk, Korea Południowa oraz Brazylia, która przejęła od Wielkiej Brytanii olimpijski ogień. – Już widzimy wzrost zainteresowania Brazylijczyków osiągnięty dzięki olimpiadzie – mówi sekretarz stanu. Strategia na najbliższe lata podkreśla także znaczenie turystyki biznesowej i wydarzeń kulturalnych oraz sportowych. – Latem będziemy gospodarzami turnieju krykieta ICC Champions Trophy. W październiku zostanie zainaugurowany Światowy Puchar Ligii Rugby, w 2014 r. Glasgow będzie gospodarzem Igrzysk Wspólnoty Narodów (Commonwealth Games), a w Wielkiej Brytanii rozpocznie się wyścig Tour de France – Maria Miller wylicza wydarzenia, za pośrednictwem których będzie się promowała Wielka Brytania. Sukces olimpiady i diamentowego jubileuszu królowej Elżbiety umocnił Brytyjczyków w przekonaniu, że ich turystyczna siła będzie się umacniała, a wydarzenia sportowe o znaczeniu międzynarodowym są najlepszą promocją dla kraju. AO

2013-07-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter