Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Regiony

»

Piwniczna rozwija infrastrukturę rekreacyjną

Piwniczna Zdrój chce przyciągnąć do siebie turystów i kuracjuszy. W mieście trwają szeroko zakrojone prace modernizacyjne, intensyfikują się również działania promocyjne.

Leżąca nad Popradem miejscowość to jedno z kilku znajdujących się na terenie Beskidu Sądeckiego uzdrowisk, wśród których prym wiedzie Krynica Zdrój. Kurort ten jest trzecim jeśli chodzi o popularność kierunkiem wypraw turystów odwiedzających Małopolskę. Piwniczna Zdrój pod względem wielkości, a przez to i warunków ugoszczenia turystów czy zapewnienia im atrakcji, nie ma szans skutecznie konkurować o popularność ze słynną sąsiadką, chce jednak stać się ośrodkiem, który turyści będą chcieli odwiedzić w czasie pobytu w tym rejonie Małopolski.
Zwiększeniu konkurencyjności Piwnicznej mają służyć inwestycje w infrastrukturę drogową i rekreacyjną. Jak mówi Tomasz Kmiecik, zastępca burmistrza Piwnicznej, modernizacje to gest w stronę mieszkańców, ale na zmianach skorzystają też turyści, którzy – kiedy inwestycje zostaną już zrealizowane – będą mieli szeroki wachlarz możliwości spędzenia tu wolnego czasu.
Na atrakcyjności zyskają zwłaszcza tereny przy rzece. W ramach prac rewitalizacyjnych powstało pole kempingowe i namiotowe zaopatrzone w prąd i sanitariaty, budowana jest przystań kajakowa. Powstał nowy amfiteatr i boisko wielofunkcyjne. W planach jest wybetonowanie bulwarów przy Popradzie.
W mieście przybędzie też nowych obiektów – w Radwanowie trwają ostatnie prace przy budowie kompleksu basenowego i otaczającej go przestrzeni – pierwsi klienci kąpieliska mają z niego skorzystać już w wakacje. W czerwcu zostanie oddany do użytku hotel „Piwniczna”, drugi po sanatorium „Limba” obiekt dostosowany do potrzeb kuracjuszy.
Amatorzy turystyki aktywnej będą mogli korzystać ze zrewitalizowanego szlaku w rejonie góry Eliaszówki, na którym powstaną ścieżki rowerowe, odtworzone zostaną okopy z II wojny światowej, powstanie drewniana wieża widokowa.
Inwestycje kosztowały Piwniczną ponad 15 mln zł, z czego prawie 75 proc. to dofinansowanie z unijnych środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007–2013. Władze miasta już obserwują zwiększone zainteresowanie uzdrowiskiem. Mają nadzieję, że działania modernizacyjne podniosą statystyki odwiedzin Piwnicznej, która do tej pory gościła średnio 5–6 tys. turystów rocznie, oraz że uda się ich zatrzymać na dłużej. Nie zależy nam na tłumach – wyjaśnia Kmiecik – chcemy zachować kameralny charakter, przyciągnąć tu rodziny z dziećmi, amatorów aktywnego wypoczynku, ale także ciszy i spokoju.
Piwniczna chętnie się chwali nowym obliczem. – Nie stać nas na zrealizowanie dużej kampanii promocyjnej, dlatego wykorzystujemy każdą możliwość do zaprezentowania zrewitalizowanego miasta – mówi Aneta Majocha odpowiedzialna w urzędzie miasta za promocję. Na początku lipca został wyemitowany odcinek programu „Polska według Kreta” poświęcony Piwnicznej, poza tym intensywnie promujemy się w lokalnej prasie i internecie.
Dużą liczbę odwiedzin odnotowujemy zwłaszcza na naszej urzędowej stronie – dodaje Majocha. Działania urzędników wspiera Piwniczańska Organizacja Turystyczna oraz działające w mieście stowarzyszenia, które inicjują przedsięwzięcia: koncerty, przedstawienia, wystawy i spektakle, zwiększające atrakcyjność uzdrowiska. MM

2013-08-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter