Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Węgrów – kraina mistrza Twardowskiego

Produkt związany ze słynnym magiem ma przyciągnąć turystów z Mazowsza do Węgrowa. W oparciu o legendy o mistrzu powstał produkt turystyczny, którego oficjalna prezentacja odbyła się pod koniec czerwca.

Leżący na pograniczu Mazowsza i Podlasia, nad rzeką Liwiec Węgrów nie wyróżniał się dotąd na turystycznej mapie regionu. Od teraz ma jednak szansę przykuć uwagę amatorów baśni, legend, aktywnego wypoczynku i regionalnej kuchni. Przedstawiciele tamtejszej branży turystycznej, zainspirowani legendami o magu, który zaprzedał duszę diabłu, przygotowali produkt turystyczny, który ma pokazać turystom walory miasta.
Według podań żyjący w XVI w. Jan Twardowski, mag, należący do świty króla Zygmunta Augusta, miał w Węgrowie, przy pomocy zwierciadła, wywoływać ducha zmarłej żony władcy, Barbary Radziwiłłówny. Lustro, w którym ukazała się małżonka, a potem sam diabeł, do dziś znajduje się w zakrystii Bazyliki Mniejszej w Węgrowie. – Chcieliśmy, żeby turyści odwiedzający Węgrów zobaczyli w okolicy coś więcej niż tylko słynne lustro i Bazylikę – mówi Jadwiga Snopkiewicz, zastępca burmistrza Węgrowa, pracująca nad produktem. W 2011 r. na spotkaniu lokalnej branży turystycznej Nadbużański LOT podsunął pomysł stworzenia produktu związanego ze słynnym magiem – kontynuuje Snopkiewicz. – Z pomocą przyszedł nam Mazowiecki ROT, który realizował właśnie, wspólnie z MSiT, projekt „Podnoszenie konkurencyjności turystycznej Mazowsza poprzez wdrażanie sieciowych produktów turystycznych”. Projekt miał zachęcać powiaty, gminy na terenie województwa do podnoszenia swojej atrakcyjności – dodaje. Okres przygotowań poświęcono też na nakłonienie lokalnej branży turystycznej do wzięcia udziału w tworzeniu produktu – przekonanie ich o tym, żeby dostosowali swoją ofertę na potrzeby produktu związanego z mistrzem Twardowskim. – Nie wszyscy od razu byli przekonani do pomysłu, ale ostatecznie się udało – mówi zastępca burmistrza.
Po niemal trzech latach od powstania pomysłu, pod koniec czerwca nastąpiła oficjalna prezentacja produktu „Kraina mistrza Twardowskiego”. W skład oferty wchodzą obiekty historyczne, muzea, ośrodki kulturalne, restauracje, hotele i gospodarstwa turystyczne znajdujące się na terenie Węgrowa i powiatu, które w różny sposób związane są z Janem Twardowskim i jego pobytem na ziemi węgrowskiej. – Turystom oferujemy pakiety wycieczek kilkugodzinnych i kilkudniowych po mieście i okolicach, połączone ze zwiedzaniem najatrakcyjniejszych miejsc – wylicza Snopkiewicz. Ponadto gospodarstwa turystyczne oferują różnego rodzaju aktywności – od warsztatów ceramicznych, przez możliwość skosztowania regionalnej kuchni, po przejażdżki konne czy spływy kajakowe.
Urząd miasta chce przyciągnąć do Węgrowa młodzież (żeby na przykładzie węgrowskich obiektów sakralnych poznawała barok), rodziny z dziećmi i amatorów aktywnego wypoczynku. Ofertę planuje systematycznie rozszerzać, tworząc pakiety turystyczne, a następnie sprzedawać za pośrednictwem biur podróży w Polsce. – Turystom mamy do zaoferowania wiele. Wierzymy, że będą nas odwiedzali nie tylko ze względu na słynne lustro – podsumowuje Jadwiga Snopkiewicz.

2013-08-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter