Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Destynacje

»

Rodacy ruszają po croissanty i Chardonnay

Francuzi liczą na turystów z Polski. Zainteresowanie jest duże, o czym świadczyć może wysoka frekwencja w czasie warsztatów Tables Rondes, przygotowanych przez Atout France, Francuską Agencję Rozwoju Turystyki. To potwierdza, że wciąż istnieje potrzeba informowania rodzimych organizatorów turystyki o możliwościach wypoczynku w kraju nad Sekwaną.

Warsztaty Tables Rondes są okazją do spotkania przedstawicieli branży turystycznej z Francji i Polski. Rozmowy stolikowe odbywające się w formule kolacji służą wymianie informacji i kontaktów między przedstawicielami biur i organizacji turystycznych z obu krajów. Istotna jest też różnorodność oferty, z którą Francuzi za każdym razem przybywają do Warszawy i innego wybranego polskiego miasta (w 2013 r. były to Katowice).

Podczas ubiegłorocznej edycji wśród prezentacji przedstawionych przez gości znalazły się: sieć Choice Hotels proponująca polskim turystom szeroki wybór hoteli w różnym standardzie położonych w całej Francji oraz francuskie Centrum Zabytków Narodowych (CMN). Pojawili się również reprezentanci organizacji turystycznej z regionu Wybrzeża Opalowego Tourisme Pas-de-Calais, a także przedstawiciele francuskich kolei państwowych Voyages-sncf i paryskiego transportu publicznego (RATP).

Niemałe zainteresowanie wzbudziła prezentacja CMN, głównie za sprawą nieustannie rosnącej liczby Polaków odwiedzających francuskie regiony. Według danych tego biura zabytki, którymi zarządza ogląda co roku z bliska około 9 mln zwiedzających z całego świata, w tym 30 tys. Polaków (na podstawie danych z 22 spośród 100 zabytków). – Francuzi widzą w polskich turystach duży potencjał, stąd obecność CMN na warsztatach – tłumaczy organizator spotkania Paulina Walczak-Matla z Atout France, Francuskiej Agencji Rozwoju Turystyki. Instytucja zarządza stoma zabytkami i obiektami turystycznymi w całej Francji, m.in. Łukiem Triumfalnym, opactwami Mont-Saint-Michel i Cluny, zamkami w Angers i Azay-le-Rideau, zamkiem oraz murami obronnymi Carcassonne. W czasie warsztatów przedstawicielka centrum, Nathalie Koenig, prezentowała nie tylko ofertę zwiedzania zabytkowych obiektów czy wynajmowania ich na potrzeby turystyki biznesowej, ale i opowiadała o możliwości wcześniejszego zamawiania przez biura podróży bezterminowych biletów na te atrakcje. Dodatkowym ułatwieniem dla touroperatorów zainteresowanych skorzystaniem z oferty centrum ma być przygotowana specjalnie dla nich strona internetowa, z której mogą dowiedzieć się o warunkach zakupu biletów czy pobrać mapy i przewodniki.

Równie atrakcyjną ofertę przygotował RATP, podobnie jak CMN debiutujący na workshopie w Polsce. Przedsiębiorstwo będące jedynym na świecie dostawcą biletów do paryskiego metra przedstawiło sposoby ich nabywania. Przy pomocy biletów można dostać się podziemną kolejką m.in. w okolice Wersalu, Disneylandu czy na lotniska Roissy i Orly, a także uzyskać atrakcyjne zniżki na wejściówki do muzeów. Uczestniczącym w spotkaniu reprezentantom biuro podróży przedstawiciel RATP, Bertrand Calvino, oferował zwrot kosztów przesyłki za zamówione bilety, a także gwarancję niezmienności cen biletów na metro. Spotkało się to z pozytywną oceną samych zainteresowanych, podobnie jak cała impreza. – Warsztaty uważam za owocne. Interesująca wydała mi się prezentacja firmy sprzedającej bilety na metro, w czasie której można było poznać szczegóły techniczne zamawiania takich biletów – chwali Mariola Florczak z Anna Travel. I dodaje: - Moim celem było jednak nawiązanie kontaktów z hotelarzami reprezentującymi obiekty zakwaterowania inne, niż te, które oferują systemy rezerwacyjne, i ten cel udało mi się osiągnąć.

Na możliwość wymiany kontaktów z francuskimi kontrahentami zwracali uwagę także pozostali goście. – Uczestniczę w warsztatach po raz kolejny i co roku prezentują się inne regiony, poznaję inne, nowe produkty. W tej edycji bardzo interesująca okazała się dla mnie oferta CMN.

Zaciekawiła mnie informacja o możliwości wykorzystania obiektów zabytkowych na potrzeby imprez typu incentive. To daje duże pole do działania, zwłaszcza że zajmuję się właśnie turystyką biznesową – mówi Iwona Baranowska z Weco Travel. Elżbieta Grykałowska z Holiday Travel podkreśla zaś nietypową formułę spotkań. – W dzisiejszych czasach trzeba szukać coraz to nowych sposobów prezentacji oferty. Rozmowy stolikowe uważam za bardzo trafioną formułę – zwraca uwagę Grykałkowska.

 


10 grudnia 2013, Tables Rondes, Warszawa


 

2014-01-30

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter