Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Raport WT

»

RAPORT Turystyka rodzinna

Klient chce oferty dedykowanej Z sezonu na sezon turyści mają coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania wobec wakacji rodzinnych kupowanych w biurach podróży. Organizatorzy wychodząc im naprzeciw, stale poszerzają dedykowaną im ofertę.

Propozycje wyjazdów dla rodzin z dziećmi powinien mieć w swoim portfolio każdy organizator turystyki, który chce podążać za perspektywicznymi trendami w turystyce. Turystyka rodzinna z sezonu na sezon cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów, i to nie tylko tych z potomstwem. Dziś nie wystarczy już jednak hotel z basenem lub pokój z możliwością dostawki, by stworzyć produkt atrakcyjny dla klienta spędzającego wakacje z bliskimi. Coraz bardziej wyedukowani i świadomi turyści oczekują stałego poszerzania katalogu o udogodnienia i hotelowe atrakcje dla młodszych i starszych dzieci. Chcą także zróżnicowanej oferty animacyjnej. Z roku na rok chętniej korzystają też z ofert wyjazdów weekendowych do parków rozrywki.

Udogodnienia dla dzieci to priorytet

Jak zgodnie przyznają touroperatorzy, turystyka rodzinna to dziś segment, na którym z całą pewnością można budować stabilność firmy. – W ciągu ostatnich lat Polacy dojrzeli do tego, by planując wakacje uwzględnić również potrzeby i wymagania swoich pociech, zapewniając im nie tylko odpowiednie warunki zakwaterowania, wyżywienia, ale i zagospodarowania czasu wolnego. Wyodrębnienie tego segmentu w naszym portfolio było odpowiedzią na tę rosnącą świadomość, a w związku z tym i zapotrzebowanie – wyjaśnia Magdalena Regulska-Iwanowska z Funclubu. Biuro to w tym sezonie – właśnie ze względu na popularność oferty rodzinnej – zdecydowało się poszerzyć listę hoteli, w których gości małych turystów i ich rodziców. – W tym roku w naszym katalogu znalazło się dziesięć hoteli w popularnych wśród rodzin kierunkach: w Chorwacji, Hiszpanii i Bułgarii. Wybieramy obiekty położone w podbliżu plaży, o wyższym standardzie, gdzie istnieje możliwość zarezerwowania pokoju typu 2+1, 2+2. Dokładamy starań, by hotele dysponowały nie tylko rozbudowaną infrastrukturą basenową, ale i ułatwieniami w rodzaju łóżeczek dla dzieci, a w restauracjach stolikami dla maluchów czy odpowiednio mniejszymi porcjami w menu – podkreśla Iwanowska.

Atrakcje dla dzieci i dorosłych

Równie oczywistym elementem rodzinnych wakacji zaczynają stawać się polscy animatorzy. Neckermann co sezon poszerza sieć tzw. Happy Events, hoteli z polskimi animatorami, w których maskotka organizatora – Lew Leo-Neck zachęca uczestników wyjazdów do integracji. – Wśród Polaków zauważalny jest trend do zwracania większej uwagi na jakość spędzania czasu wolnego. Nasi animatorzy umożliwiają im zagospodarowanie tego czasu w sposób efektywny – mówi Magda Plutecka-Dydoń z Neckermanna. I dodaje: – Organizujemy zabawy dla najmłodszych i dorosłych. Ma to tę zaletę, że pozwala na integrację dzieci i rodziców, którzy często właśnie w czasie wakacji mają jedną z nielicznych w roku okazji do przebywania ze sobą dłużej i intensywniej.

Z kolei Wiesława Przybylska z Sun & Fun wskazuje na jeszcze jedną korzyść płynącą z obecności animatorów w miejscach, gdzie wypoczywają klienci biura. – Animator, który w danym hotelu pozostaje przez cały czas, posługuje się językami obcymi jest dla klientów niemówiących w żadnym z języków obcych cennym źródłem informacji. Służy on radą i pomaga w kontaktach z miejscowymi – wyjaśnia Przybylska. Podkreśla również, że ma to dla takich klientów duże znaczenie i poprawia komfort wypoczynku. Sun & Fun dbając o jakość usług realizowanych przez animatorów przygotowanie programów animacyjnych powierza zewnętrznej firmie wyspecjalizowanej w organizacji czasu wolnego. Animatorzy przed rozpoczęciem każdego sezonu przechodzą szkolenia podczas, których poznają prawa rządzące zajęciami animacyjnymi, bazy gier i zabaw, psychologiczne mechanizmy postępowania klientów. Dorota Zawadzka, telewizyjna superniania, szkoli ich z umiejętności budowania dobrych relacji i integracji rodziców z dziećmi podczas rodzinnych wakacji.   

Parki rozrywki i hotele z internetem

Aby nie pozostawać w tyle organizatorzy muszą poszerzać wachlarz atrakcji dla rodzin. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów Sun & Fun dodaje hotele klubowe na nowych kierunkach, w których rodzice mogą komfortowo wypoczywać z dziećmi – Zaczynaliśmy od hoteli w Egipcie, Tunezji. Dzisiaj jesteśmy już w Turcji, Bułgarii i na Rodos – informuje Przybylska. Dodaje, że obecnie wspólnie z Dorotą Zawadzką pracują nad poszerzeniem oferty atrakcji dla dzieci. – To projekt nowatorski i jest jeszcze w fazie projektowania, więc za wcześnie, żeby zdradzać szczegóły – przekonuje.

Neckermann, oferując nowe destynacje, stara się by zawierały one również oferty dla rodzin. W tym sezonie wyszedł jednak naprzeciw oczekiwaniom klientów, dla których ważny jest kontakt ze światem wirtualnym. Wśród nich dużą grupę stanowi młodzież. – Do naszej oferty wprowadziliśmy sieć hoteli SunConnect. W obiektach tych możliwe będzie korzystanie z internetu, rezerwowanie atrakcji przez smartfona, tablet albo integracja i wspólna zabawa np. granie na konsolach Xbox – mówi Plutecka-Dydoń. I wyjaśnia, że to odpowiedź na zwyczaje współczesnej młodzieży.

Poza rozbudową już istniejącej oferty organizatorzy kreują też nowe trendy. Od kilku lat popularność zdobywają wycieczki do parków rozrywki. W ofercie Funclubu popularnością cieszą się wizyty w podparyskim Disneylandzie, choć na topie są obecnie wyjazdy na położoną koło Berlina krytą Tropikalną Wyspę. Multiaquapark z bogatą ofertą sportową, czy parki rozrywki, gdzie bawią się nie tylko dzieci, ale i ich rodzice, to dla organizatora szansa na zainteresowanie turysty rodzinnego ofertą praktycznie przez cały rok, a nie tylko w lecie – przekonuje Liliana Lesińska z Funclubu.

Turystyka rodzinna rozwija się nie tylko dzięki klientom, którzy bardziej troszczą się w jaki sposób spędzają wakacje ich pociechy, ale także dzięki touroperatorom, którzy umieją stworzyć dla nich atrakcyjną ofertę wypoczynku.  MM

2014-02-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter