Globalne systemy dystrybucji pracują nad wysoko zaawansowanymi produktami technologicznymi skierowanymi nie tylko do branży turystycznej, ale także do klienta końcowego. Przykładem może być projekt, jaki Sabre rozpoczął właśnie z firmą AT&T.
Współpraca zakłada wykorzystanie usługi Location Information Services (LIS) stworzonej przez AT&T, na bazie której możliwe jest budowanie aplikacji mobilnych działających w oparciu o geolokalizację. Sabre wraz z partnerem technologicznym zamierzają zbadać, jak urządzenia odczytujące miejsce, w którym znajdują się ich użytkownicy, mogą wspomóc w dostarczaniu usług dla podróżnych linie lotnicze, usługodawców znajdujących się na lotniskach czy inne firmy benefitujące z turystyki.
Hybryda LIS potrafi określić obszar geograficzny w każdym kształcie i wielkości w oparciu o dane z sieci komórkowych, GPS i bezprzewodowych sieci internetowych pozyskiwanych z urządzeń moblinych podróżnych. Geolokalizacja dotyczy w tym przypadku zarówno obszarów wewnątrz budynków, jak i poza nimi. Informacja o tym, że potencjalny klient wchodzi w określoną wcześniej strefę lub ją opuszcza, pozwoliłaby skierować do niego ofertę, z której mógłby skorzystać w momencie, kiedy jest na nią najbardziej podatny. – Stosując wysoko zaawansowaną technologię połączoną z analizą danych, jesteśmy w stanie zaoferować podróżnym unikalne doświadczenia, których mogą oczekiwać w dzisiejszych, nowoczesnych czasach – mówi Sarah Kennedy, dyrektor Sabre Labs, w którym opracowywane są tego typu niecodzienne rozwiązania. Sarah Kennedy dodaje, że wraz z firmą AT&T Sabre będzie analizował, jaką rolę w działaniach dostawców usług turystycznych mogą odegrać dziś urządzenia oparte o geolokalizację. Przykładem takiego produktu mogłaby być aplikacja, która powiadamiałaby pracowników linii lotniczej o odprawiającym się właśnie pasażerze posiadającym status klienta VIP w momencie, kiedy samolot szykowałby się już do odlotu. Innym pomysłem byłoby informowanie klientów lotniskowej księgarni o specjalnej promocji w momencie, kiedy przekroczyliby jej próg. Jeszcze inne rozwiązanie mogłoby ostrzegać pasażerów, że znaleźli się w nieodpowiednim terminalu, kiedy przesiadaliby się na inny samolot. Sabre planuje stworzyć tego typu aplikacje na wszystkie typy smartfonów i innych urządzeń mobilnych oraz na wszystkie istniejące systemy operacyjne. Pierwsza faza pilotażowego projektu ma być zakończona w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. EG