Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Marketing i Technologie

»

Sabre rozwija geolokalizację

Globalne systemy dystrybucji pracują nad wysoko zaawansowanymi produktami technologicznymi skierowanymi nie tylko do branży turystycznej, ale także do klienta końcowego. Przykładem może być projekt, jaki Sabre rozpoczął właśnie z firmą AT&T.

Współpraca zakłada wykorzystanie usługi Location Information Services (LIS) stworzonej przez AT&T, na bazie której możliwe jest budowanie aplikacji mobilnych działających w oparciu o geolokalizację. Sabre wraz z partnerem technologicznym zamierzają zbadać, jak urządzenia odczytujące miejsce, w którym znajdują się ich użytkownicy, mogą wspomóc w dostarczaniu usług dla podróżnych linie lotnicze, usługodawców znajdujących się na lotniskach czy inne firmy benefitujące z turystyki.

Hybryda LIS potrafi określić obszar geograficzny w każdym kształcie i wielkości w oparciu o dane z sieci komórkowych, GPS i bezprzewodowych sieci internetowych pozyskiwanych z urządzeń moblinych podróżnych. Geolokalizacja dotyczy w tym przypadku zarówno obszarów wewnątrz budynków, jak i poza nimi. Informacja o tym, że potencjalny klient wchodzi w określoną wcześniej strefę lub ją opuszcza, pozwoliłaby skierować do niego ofertę, z której mógłby skorzystać w momencie, kiedy jest na nią najbardziej podatny. – Stosując wysoko zaawansowaną technologię połączoną z analizą danych, jesteśmy w stanie zaoferować podróżnym unikalne doświadczenia, których mogą oczekiwać w dzisiejszych, nowoczesnych czasach – mówi Sarah Kennedy, dyrektor Sabre Labs, w którym opracowywane są tego typu niecodzienne rozwiązania. Sarah Kennedy dodaje, że wraz z firmą AT&T Sabre będzie analizował, jaką rolę w działaniach dostawców usług turystycznych mogą odegrać dziś urządzenia oparte o geolokalizację. Przykładem takiego produktu mogłaby być aplikacja, która powiadamiałaby pracowników linii lotniczej o odprawiającym się właśnie pasażerze posiadającym status klienta VIP w momencie, kiedy samolot szykowałby się już do odlotu. Innym pomysłem byłoby informowanie klientów lotniskowej księgarni o specjalnej promocji w momencie, kiedy przekroczyliby jej próg. Jeszcze inne rozwiązanie mogłoby ostrzegać pasażerów, że znaleźli się w nieodpowiednim terminalu, kiedy przesiadaliby się na inny samolot. Sabre planuje stworzyć tego typu aplikacje na wszystkie typy smartfonów i innych urządzeń mobilnych oraz na wszystkie istniejące systemy operacyjne. Pierwsza faza pilotażowego projektu ma być zakończona w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. EG

2014-02-28

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter