Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Artykuły » Biura

»

eHoliday.pl w sieci już od dekady

W 2004 r. był to jeden z pierwszych serwisów noclegowych w Polsce. Dziś portal skupia ponad 35 tys. obiektów noclegowych. W ciągu miesiąca ma ponad 6 mln odsłon oraz 700 tys. użytkowników. I wciąż się rozwija.

Serwis został założony przez trzech kolegów: Mariusza Wojciechowskiego, Tomasza Chabrowskiego i Tomasza Szymanka, którzy razem pracowali w Polskich Książkach Telefonicznych. –Wyjechaliśmy na północ Polski i mieliśmy problem ze znalezieniem noclegu. Wtedy postał pomysł uruchomienia serwisu z ofertami noclegowymi – wspomina Mariusz Wojciechowski, prezes eHoliday.pl. Wydzierżawili bazę adresów turystycznych oraz zadbali o wysoką pozycję w wyszukiwarce, co przełożyło się na popularność serwisu. Platforma została stworzona głównie z myślą o właścicielach niewielkich obiektów noclegowych, takich jak małe pensjonaty, kwatery prywatne i obiekty agroturystyczne. – Zwiększamy tym samym przewagę konkurencyjną nad serwisami, które oferują głównie sieć hoteli – podkreśla Wojciechowski.

Innowacyjny serwis

Od 2009 r. do oferty serwisu wprowadzono nowy sposób reklamy obiektu noclegowego w internecie. W eHoliday.pl właściciel sam mógł wybrać czas i formę promocji i płacił za efekt, w odróżnieniu od innych serwisów, opierających się na stałym, płatnym abonamencie. Z każdym rokiem rosła liczba klientów oraz rozwiązań technologicznych. Firma zaczęła regularnie organizować konferencje i warsztaty marketingowe. Uruchomiony został również blog.eholiday.pl, na którego łamach pracownicy portalu dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu marketingu internetowego. W 2012 r. Grupa eHoliday.pl kupiła portal Hotelnews.pl, wzbogacając swoje portfolio o serwis branżowy dedykowany dla hotelarzy i właścicieli bazy turystycznej. Spółka trafiła na prestiżową listę najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych z regionu Europy Środkowej – Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2012. – W zeszłym roku wprowadziliśmy system rezerwacji online. Dostosowaliśmy go do standardów zarówno największych hoteli korzystających z systemów typu channel manager, jak też do małych pensjonatów czy wręcz gospodarstw agroturystycznych, co wydaje się naszym głównym atutem – podkreśla Wojciechowski.

Rozwój na kolejne 10 lat

Firma w zeszłym roku miała przychody na poziomie 3,5 mln zł i może się pochwalić dynamiką wzrostu o kilkadziesiąt procent w skali roku. – To po 10 latach na rynku nadal jest imponujący wzrost i przez to zdecydowanie optymistycznie patrzymy w przyszłość – mówi Mariusz Wojciechowski. – Głównym obszarem rozwoju na najbliższe dwa, trzy lata będzie skupienie się na rozszerzaniu bazy o kolejne obiekty noclegowe oraz rozwój projektu rezerwacji online. – Chcemy osiągnąć sukces na tym rynku i konkurować w Polsce z takimi graczami jak: NetMedia (Hotele.pl), Hrs, czy nawet booking.com. Patrząc przez pryzmat konkurencji (Hotele.pl – ok. 2 tys. umów, Hrs.pl – ok. 2,5–3 tys. umów, Booking.com ponad 6 tys. umów z obiektami noclegowymi w Polsce) wydaje się nam realne, abyśmy w czasie dwóch, trzech lat powalczyli z powyższymi serwisami, jak równy z równym – podsumowuje Mariusz Wojciechowski. MS

 

2014-04-15

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter