Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Ludzie branży

»

A  |   B  |   C  |   D  |   E  |   F  |   G  |   H  |   I  |   J  |   K  |   L  |   M  |   N  |   O  |   P  |   R  |   S  |   T  |   U  |   W  |   Z  |   Ł
Rąpała Agnieszka - Sylwetka

Biznes to nie tylko finanse, to misja

Agnieszka Rąpała uważa, że agenci nieprędko znikną z rynku, bo są istotnym wsparciem dla organizatorów.

Patrząc na osiągnięcia biura podróży Rapala, łatwo skonstatować, że stoi za nimi nietuzinkowa osobowość. Spiritus movens tych sukcesów to zwyciężczyni pierwszej edycji konkursu WT „Agent Roku” Agnieszka Rąpała - barwna postać w branży turystycznej, mająca doskonały zmysł sprzedażowy, a przede wszystkim dokładną wizję tego, co chce osiągnąć w biznesie.

Biuro to nie tylko ludzie

– Utrzymywanie odpowiednio wysokiej jakości obsługi klienta było dla mnie wiodącym celem oraz sposobem prowadzenia mojej firmy od samego początku. Nieustannie dążę do tego, aby trzymać ją na jak najwyższym poziomie i właściwie wciąż coś do niej dodaję – wyjaśnia strategię biznesową właścicielka świdnickiego biura. Precyzuje, że cel ten osiąga na kilka sposobów. Po pierwsze dywersyfikując ofertę. Choć trzon sprzedaży stanowią oferty touroperatorów, biuro Rapala tworzy też autorskie programy dla klientów indywidualnych i firm, komponując pakiety dynamiczne. – Każdy nasz indywidualny program, który kreujemy, pilotuję osobiście. Dopinam logistykę, ale i dopieszczam klientów tak, aby tęskniąc za podróżami, planowali je z nami – mówi Agnieszka Rąpała.

Drugi element to odpowiednio wykwalifikowani i wszechstronni pracownicy. Właścicielka stawia na tych, którzy potrafią nawiązać długotrwałe relacje z klientami, a przy tym są bardziej doradcami niż sprzedawcami usług turystycznych. - Doradztwo ma dzisiaj największą wartość. W dobie, kiedy biura stacjonarne podejmują walkę z biurami i portalami internetowymi, tylko nasza wiedza i doświadczenie, umiejętność obcowania z ludźmi i tworzenie marki osobistej dają nam przewagę nad telefonicznym marketingiem – wyjaśnia. Zaznacza jednocześnie, że dzisiaj sama znajomość krajów, hoteli i oferty nie wystarczają, by osiągnąć sukces, dlatego zespół, poza częstymi wyjazdami na study toury, nieustannie rozwija swoje kompetencje na szkoleniach.

– Współpracujemy z najlepszym coachem w Polsce w zakresie sprzedaży, psychologii interdyscyplinarnej, psychologii uważności, psychologii relacji. Daje nam to też siłę, wiedzę i kompetencje w tworzeniu lepszych relacji także w życiu osobistym. A to ma przełożenie na energię i relacje z klientami – przyznaje Agnieszka Rąpała.

Trzeci element jest dość nieoczywisty, właścicielka myśli globalnie i wierzy, że ma nie tylko wpływ na działalność samego biura, ale także na nastawienie przebywających w nim osób. Chodzi o podejście do wystroju wnętrza biura. – Chciałam złamać schemat, zgodnie z którym uważa się, że wyjątkowe wnętrza i piękne miejsca są domeną tylko wielkich miast. Moi klienci to wyjątkowi ludzie i zasługują na obsługę w wyjątkowym wnętrzu. Poza tym stworzyłam miejsce, w którym miło funkcjonować i pracować. W końcu w pracy spędzamy 8 godzin dziennie – wyjaśnia właścicielka biura Rapala i konkluduje. – Już myślę o kolejnej zmianie wystroju, bo minęło 5 lat, a według najnowszych badań marketingowych to najodpowiedniejszy czas na zmiany. W życiu i w pracy nie może być nudno i monotonnie.

Znaleźć czas na nowe wyzwania

Czy taka strategia się sprawdza? Jak wyznaje Agnieszka Rąpała, do niedawna jeszcze uważnie obserwowała konkurencję. Dziś już jednak tego nie robi. – Liczę się z konkurencją, szanuję ją za to, że jest, uważam jednak, i będę w tym miejscu bardzo nieskromna, że na rynkach świdnickim i dzierżoniowskim (gdzie mieści się oddział Rapali) biuro nie ma sobie równych. – To efekt lat ciężkiej pracy. Zdarza się, że ludzie spoza Świdnicy czy Dzierżoniowa, z którymi dotąd miałyśmy kontakt mailowy czy telefoniczny, wpadają do nas przejazdem, na kawę - są oczarowani miejscem i jakością. To dla mnie najwyższe uznanie, bo w biznesie w pewnym momencie przestaje chodzić o finanse, a zaczyna o misję. Satysfakcja z pracy, słowa uznania klientów są bezcenne – mówi Rąpała.

Wizja przyszłości firmy jest już skonkretyzowana. Ponieważ zbliża się nowy sezon, Agnieszka Rąpała chce się skupić na obsłudze i wdrażać nowe pomysły w zakresie podnoszenia jakości obsługi klientów. W dalszej perspektywie chciałaby więcej kompetencji oddać swoim pracownikom, żeby mieć czas na wcielanie w życie kolejnych długofalowych projektów m.in.: nowych biur i brandu Agnieszka Rąpała – travel concierge. – To nowy koncept obsługi klientów, którzy oczekują indywidualnych ofert. Na razie jednak nie chcę o tym pomyśle mówić więcej – ucina tajemniczo Agnieszka Rąpała.

Curriculum vitae

Agnieszka Rąpała - ur. 29.04.1970 r., z wykształcenia kosmetolog. W branży turystycznej działa od 1991 r. Wtedy rozpoczęła pracę w firmie przewozowej z Opola, dla której tworzyła sieć sprzedaży na Dolnym Śląsku. 1.02.1993 r. założyła biuro podróży Rapala w Świdnicy, w 2006 r. drugie - w Dzierżoniowie. Prowadzi dwa biura Itaki w Wałbrzychu i  Świdnicy. Członek OSAT. Mama czwórki dzieci.

 

 

 

powrót

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter