Strona główna  |  Sklep  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Ludzie branży

»

  |   A  |   B  |   C  |   D  |   E  |   F  |   G  |   H  |   I  |   J  |   K  |   L  |   M  |   N  |   O  |   P  |   R  |   S  |   T  |   U  |   W  |   Z  |   Ł
Waśkowicz-Czajka Joanna

Klient to nie pozycja w excelu

Joanna Waśkowicz-Czajka na bieżąco śledzi trendy, by dostarczać klientom nowych inspiracji.

Właścicielka nowotomyskiego biura Śródziemnomorze wyznaje, że na co dzień towarzyszy jej jedna zasada: wszystko czego się podejmuje, stara się robić jak najlepiej. Życie zgodnie z nią przyniosło wymierne efekty – pod koniec ubiegłego roku znalazła się w gronie wyróżnionych w konkursie „Agent Roku” honorującego najlepszych doradców turystycznych w kraju. – Nigdy nie stawałam do wyścigów o laury, nie oczekiwałam wyróżnień czy nagród za pracę. Na co dzień skupiam się na tym, żeby klienci byli przez nas jak najlepiej obsłużeni. Niemniej świadomość, że nasze starania są dostrzegane i pozytywnie oceniane przez partnerów biznesowych jest bardzo miła i z pewnością daje motywację do wytężonej pracy, i zachowania wysokiego poziomu obsługi – komentuje i uściśla, że o najwyższe standardy dba na kilka sposobów.

 

Lubię wyprzedzać podróżnicze trendy

Po pierwsze, rozważnie i selektywnie dobierając partnerów biznesowych, zwłaszcza strategicznych. Jak przyznaje, mimo że współpracuje ze wszystkimi największymi organizatorami, z wyłączeniem TUI, kluczowymi partnerami są nieco mniejsi touroperatorzy, zapewniający indywidualne podejście do klienta. – Pracę w odpowiadających mi standardach zapewnili mi Wezyr-Coral Travel oraz Exim Tours, z którymi niezmiennie partnerujemy od początku powstania obu agencji. To firmy będące częścią międzynarodowych holdingów, mające stabilną pozycję na polskim rynku przy zachowaniu indywidualnych rozwiązań dla klienta i wymagającego agenta, zwłaszcza oferującego wyjazdy dla grup – mówi Joanna Waśkowicz-Czajka, podkreślając, że jest zwolenniczką partnerskiej współpracy z touroperatorami. – Kluczem do dobrej relacji jest zawsze zrozumienie, ale musi to być zrozumienie obustronne, roszczeniowe podejście nie zbuduje długotrwałej i zdrowej relacji biznesowej.

Po drugie, gwarantując empatyczne, a przy tym profesjonalne podejście do klienta. Jak przyznaje właścicielka biura: klienta traktuje nie jak pozycję w excelowskiej tabelce, ale skomplikowaną strukturę ze swoimi potrzebami i marzeniami, co oznacza z jednej strony traktowanie każdego podróżniczego celu jak spełnianie marzenia, z drugiej oferowanie szeregu narzędzi, a przede wszystkim know how, które mają podnieść poziom satysfakcji w związku z korzystaniem z usług biura. Mowa np. o planowaniu sprzedaży na podstawie analizy trendów. – Przez 10 lat działalności biura cały czas wnikliwie obserwuję ewolucję potrzeb klienta. Mam oczy szeroko otwarte na świat. Nie ograniczam się tyko do tego, co wskażą mi organizatorzy. Regularnie przeglądam blogi podróżnicze, czytam branżowe wydawnictwa, oglądam zagraniczne programy o podróżowaniu i na ich podstawie staram się przewidzieć, co może być modne za sezon, dwa. Dzięki temu mogę oferować klientom atrakcyjne, niekomercyjne destynacje, zanim jeszcze zaleją je tłumy turystów – wyjaśnia Waśkowicz-Czajka.

 

Miłośniczka sztuki z ekonomicznym zacięciem

Wydawać by się mogło, że za tym racjonalnym, opartym na twardych analizach podejściem do biznesu stoi umysł ścisły. Jednak Joanna Waśkowicz-Czajka to raczej artystyczna dusza. Jak mówi, odwiedza każdą ciekawą wystawę, bez względu na to, czy to sztuka współczesna, czy dawna, w Poznaniu czy w Warszawie. Co więcej, jeszcze 15 lat temu, jako absolwentka historii sztuki, była przekonana, że jest jej pisana kariera naukowa związana z tą dziedziną. – Przypadek sprawił, iż porzuciłam analizy planów minojskich pałaców i sklepień gotyckich katedr. Świat pociągnął bardziej niż doktorat na uniwersytecie, kusił swoimi kolorami i woniami, postanowiłam go nie badać, lecz degustować – wspomina moment, w którym zdecydowała się na zmianę planów zawodowych i związała z turystyką: początkowo jako pilot wycieczek do Grecji, potem kiedy dostawała coraz więcej zleceń na realizację wyjazdów grupowych, jako agent.

 

Dziś deklaruje, że nie żałuje obranej drogi, tym bardziej że prowadząc trzy biura, może zgłębiać tajniki kolejnej pasji – makroekonomii. Właśnie ona, a także nieposkromiona pasja rozwoju, motywuje właścicielkę Śródziemnomorza do podejmowania nowych wyzwań zawodowych w obszarze turystyki. – Jeśli pojawi się okazja do rozbudowy firmy, nowe pole do działania, np. agencja w ciekawej lokalizacji lub propozycja atrakcyjnej franczyzy chętnie podejmę wyzwanie, nie działam jednak pod wpływem impulsu z rynku, umiem czerpać satysfakcję z jedzenia dużego tortu małą łyżeczką. Duży apetyt mam na przedsięwzięcia w zakresie e-commerce, które, jak sądzę, są przyszłością turystyki – wyznaje właścicielka, dodając, że pod koniec 2018 r. uruchomiła pierwszy w kraju portal wycieczkowy dla Ukraińców mieszkających Polsce: відпустказпольщі.com.ua. Dwa kolejne start-upy turystyczne związane z e-commerce czekają na uruchomienie. – Czekam na bardziej sprzyjające warunki rynkowe – kończy.

 

CURRICULUM VITAE

Joanna Waśkowicz-Czajka

ur. 21.10.1980 r. w Nowym Tomyślu. Absolwentka historii sztuki na UAM w Poznaniu. W początkach drogi zawodowej związana z Muzeum Archeologicznym i Galerią Sztuki. Od 2003 r. pilot wycieczek. W 2009 r. otworzyła BP Śródziemnomorze, które ma oddziały w Nowym Tomyślu, Grodzisku Wlkp., Poznaniu (oddział Inventive Travel). Mama dwójki przedszkolaków. Zainteresowania: makroekonomia, sztuka, kulinaria.

 

 

 

powrót

 
Sylwetka

»



» Agnieszka Lis, kierownik biura LOT "Serce Kaszub"  » więcej
Newsletter

»

Zamów newsletter