close
|
|
|
Polska przegrywa w miejskie karty?
|
Większość polskich city cards nie ma jeszcze wyrobionej marki, a ich oferta jest dość skromna – wystarczy rzut oka na rynek, żeby stwierdzić, że w tej materii Polska turystyka jest daleko w tyle za resztą Europy. Jednak twórcy polskich kart twierdzą, że cieszą się one coraz większą popularnością.
więcej...
|
|
Polski rynek atrakcyjny dla sieci
|
W Polsce wciąż jest stosunkowo niewiele hoteli sieciowych. Lukę tę dostrzegli inwestorzy – największe światowe sieci hotelarskie planują ekspansję w Polsce. Dla niektórych nasz kraj staje się rynkiem strategicznym.
więcej...
|
|
Gwarancje – nowi zapłacą więcej
|
Podwyższenie minimalnych kwot gwarancji ubezpieczeniowych dla organizatorów dopiero zaczynających działalność to najważniejsza zmiana, jaką wprowadza projekt nowego rozporządzenia ministra finansów.
więcej...
|
|
Agenci bez terminali płatniczych
|
Firmy Dotpay oraz Bank PKO SA operujące terminalami kart płatniczych wprowadzają zmiany w umowach zawartych z firmami z branży turystycznej. Nowe zasady narzucają wysokie obciążenia dla agentów, a nawet kolidują z umowami agencyjnymi. Obie firmy już zaczęły wypowiadać umowy przedsiębiorcom, którzy nie zaakceptowali zmian.
więcej...
|
|
Branża wygrywa VAT w Strasburgu
|
Spór branży turystycznej z fiskusem znalazł finał w Strasburgu. Sprawa dotyczyła stawki podatku VAT, którą należy stosować w odniesieniu do usług własnych jako elementu sprzedawanej imprezy turystycznej.
więcej...
|
|
E-travel docenione przez Deloitte
|
Rekordowa liczba 37 przedsiębiorstw z Polski znalazła się w tegorocznym rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej. Trzy spośród nich to przedstawiciele branży turystycznej eSky.pl, Fru.pl i Grupa eHoliday.pl.
więcej...
|
|
Debata budzi coraz większe emocje!
|
W najbliższy wtorek rozpocznie się I Ogólnopolskie Forum Agentów Biur Podróży, które będzie okazją do branżowej debaty. Zderzą się w niej przedstawiciele dwóch środowisk: agentów i touroperatorów.
więcej...
|
|
Nie marnujmy unijnych dotacji
|
Czy środki unijne to cel sam w sobie czy też środek (narzędzie) do realizacji wyznaczonych celów gospodarczych i społecznych? Nie wnikając w rozważania nad jakością polskiej polityki turystycznej, przedstawię swoje propozycje dotyczące wykorzystania środków unijnych na cele kreowania rozwoju turystyki w okresie budżetowym 2014–2020.
więcej...
|
|
Tak, możesz się jeszcze zapisać na Forum Agentów!
|
W związku z pytaniami, które do nas docierają informujemy, że można jeszcze zgłosić uczestnictwo w I Ogólnopolskim Forum Agentów. Wydarzenie, organizowane przez dwutygodnik branży turystycznej „Wiadomości Turystyczne” skierowane jest do właścicieli i wyższych menadżerów biur agencyjnych.
więcej...
|
|
Prawdziwa wierność się opłaca
|
Długoterminowo lojalni klienci są podstawą sukcesu sprzedawcy. Jednak przywiązać klienta na długo do konkretnej marki nie jest łatwo. Jak można tego dokonać? Czy w ogóle istnieją jeszcze lojalni klienci?
więcej...
|
|
Przedsiębiorcy nie skorzystali z funduszy
|
Na realizację projektów unijnych jest jeszcze czas do końca 2015 roku. Większość środków jest już jednak rozdysponowana. Niepokoi fakt, że większość spośród podpisanych umów jest autorstwa samorządowców, a budowana infrastruktura, nawet jeśli zwiększa atrakcyjność regionu, nie wpływa na sytuację regionalnych przedsiębiorców turystycznych.
więcej...
|
|
|
|
|