Przeczytaj, jak na to pytanie odpowiedzieli nasi rozmówcy i dołącz się do dyskusji na naszym profilu na Facebooku.
TAK. Grupa przedsiębiorców zrzeszona w organizacji branżowej zawsze będzie miała większą siłę oddziaływania niż pojedyncza firma. W dobie problemów współpracy, choćby na linii agent–touroperator, niezbędna jest organizacja, która w imieniu wielu przedsiębiorców będzie walczyła o równe traktowanie. Zrzeszanie się ma jeszcze jeden aspekt, typowo wizerunkowy. Klienci sprawdzają dziś zarówno agentów, jak i touroperatorów, przynależność do organizacji branżowych zawsze podnosi wiarygodność firmy. Z mojego punktu widzenia członkostwo w stowarzyszeniu daje poczucie bezpieczeństwa, w razie pojawienia się problemu wiadomo, do kogo się zwrócić lub kogo poprosić o pomoc.
Agnieszka Nizałek, BP Tour-Retour
NIE. Biura podróży, które upadały, należały do znanych organizacji branżowych. Fakt ten nie zagwarantował im przetrwania na rynku, a ich klientom nie oszczędził kłopotów. Organizacje branżowe organizują dla swoich członków różne spotkania, szkolenia, study toury, które także „powinny” wpływać na jakość świadczonej działalności, ale niestety nie wpływają. To, czy dana firma ma dobrą pozycję finansową, czy świadczy usługi dobrej jakości, zależy od osób zarządzających. Wiele biur, które do żadnej organizacji nie przynależą, świadczy usługi na bardzo wysokim poziomie i z wielką chęcią polecamy je naszym klientom.
Aleksandra Wyszyńska-Pawlik, dyrektor zarządzający Ecotravel