NOWY NUMER
Gut-Mostowy: Potencjał polskiej marki jest niewykorzystany. Czytaj w najnowszym numerze "Wiadomości Turystycznych"
Z Andrzejem Gutem-Mostowym, wiceministrem rozwoju i pełnomocnikiem Prezesa Rady Ministrów ds. promocji polskiej marki, rozmawiamy na temat tego, jakie są priorytety ministra w zakresie rozwoju turystyki i jak je będzie realizował.
Andrzej Gut Mostowy: Ostatnie lata to okres bardzo dobrej koniunktury w polskiej turystyce. Zarówno turystyka wyjazdowa Polaków, jak i podróże krajowe, są na bardzo wysokim poziomie. Co szczególnie cieszy, możemy się również pochwalić bardzo dobrymi wynikami w turystyce przyjazdowej do Polski. Na wzrost znaczenia gospodarki turystycznej w Polsce wskazują konkretne dane: wydatki w tej dziedzinie (w I, II, III kw. 2019 r. w por. do I, II, III kw. 2018) wzrosły o 2,5 proc.; wydatki cudzoziemców w Polsce (w I, II, III kw. 2019 r. w por. do I, II, III kw. 2018) wzrosły o ok. 2 proc. Stale rośnie też liczba turystycznych obiektów noclegowych w naszym kraju. W 2018 r. funkcjonowało u nas 11076 obiektów noclegowych (w 2016 r. było ich 10 509), spośród których prawie 38 proc. to obiekty hotelowe, które dysponowały w sumie 354 tys. miejsc noclegowych.
Dzięki polskim przedsiębiorcom z branży hotelowej, którzy są świadomi tego, jaką wagę ma wprowadzanie nowych technologii, proekologicznych i innowacyjnych rozwiązań, standard turystycznej bazy noclegowej w Polsce jest tak wysoki. Jeśli do tego dodamy to, że branża turystyczna wytwarza ponad 6 proc. PKB i zatrudnia ok. 700 tys. osób, to widzimy, jak ważny jest to sektor naszej gospodarki.
Czytaj więcej w najnowszym numerze "Wiadomości Turystycznych" 2/2020
2020-01-30 09:33:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»