Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


PROMOCJA TURYSTYCZNA

Minister turystyki Chorwacji liczy na turystów krajowych

Zachętą do podjęcia podróży po kraju ma być dla Chorwatów karta lojalnościowa tzw. Cro card oraz niższe niż w ubiegłych sezonach ceny wynajmu obiektów noclegowych.

Ministerstwo turystyki Chorwacji zorganizowało w połowie kwietnia konferencję prasową, w czasie której przedstawiło plany przywracania ruchu turystycznego w kraju w pierwszych miesiącach po ustąpieniu pandemii. Jak poinformował szef tego resortu, Gari Cappelli, choć turyści krajowi nie zdołają uratować tegorocznego sezonu turystycznego (bo ich w ogólnym ruchu turystycznym w ostatnich 2 latach oscylował wokół 12 proc.), bez wątpienia będą kluczowi dla utrzymania wznowienia ruchu turystycznego. Aby zachęcić obywateli do podejmowania podróży po kraju ministerstwo planuje przywrócić działalność kempingów, kwater prywatnych i portów jachtowych.

Ceny wynajmu kwater czy miejsc na kempingach powinny być przy tym niższe niż w poprzednich latach, by pobudzić popyt na podróże. Dodatkową motywacją ma być kampania promocyjna zachęcająca do wypoczynku w kraju: "A Week's Holiday is Worth It" oraz karta lojalnościowa Cro card. - Projekty te nie mają nic wspólnego z obecną sytuacją. Pracowaliśmy nad nimi na długo przed tym, jak pandemia pojawiła się na świecie - wyjaśnił minister cytowany przez portal Total Croatia News. Dodał, że resort będzie musiał na nowo zdefiniować sposób wykorzystania karty, dopasowując ją do pokoronawirusowej rzeczwistości, tj. spowodować, by wspierała nie tylko biznes turystyczny na wybrzeżu czy w restauracjach, również w całym kraju, zwiększając w ten sposób krajową konsumpcję w turystyce.

Podczas konferencji minister zdradził też, że ponieważ niemożliwe jest zrealizowanie planów promocyjnych w tym roku, Chorwacka Wspólnota Turystyczna anulowała swój roczny plan działań, zdecydowała się też obniżyć o 30 proc. wynagrodzenia pracownikom w Zagrzebiu i w biurach przedstawicielstw Wspólnoty na świecie. Rekomenduje się, by podobne kroki podjęły podmioty znajdujące się niżej w systemie promocji turystycznej. MO

2020-04-20 16:25:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter