WYDARZENIE
Kryzys wizerunkowy można przekuć w sukces
Śląsk powinien się skupić na promocji walorów turystycznych wśród mieszkańców regionu, uważają uczestnicy debaty zorganizowanej przez portal Slaskibiznes.pl
W połowie czerwca redakcja portalu SlaskiBiznes.pl zorganizowała wideodebatę dotyczącą rozwoju turystyki w regionie. Wzięli w niej udział: Wojciech Kałuża, wicemarszałek województwa śląskiego, Tomasz Pruszczyński, prezes Fundacji Przedsiębiorczy Polacy i grupy medialnej tuPolska, Bartłomiej Szewczyk, dyrektor Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, Adam Wawoczny, prezes Śląskiej Organizacji Turystycznej oraz Tomasz Raudner, redaktor naczelny ŚląskiegoBiznesu.pl. Spotkanie pt. „Turystyka a Śląsk po pandemii – szanse i zagrożenia” przeprowadzono w czasie, kiedy Śląsk przeżywa wizerunkowy kryzys związany ze znacznym wzrostem liczby wykrytych przypadków zachorowań na koronawirus.
Uczestnicy zgodzili się, że ta kryzysowa sytuacja może być szansą dla lokalnej turystyki, bowiem śląskie - jako najbardziej przebadane pod kątem koronawirusa województwo - jest dziś najbezpieczniejszym regionem kraju. Jednocześnie, żeby zmienić negatywny obraz Śląska niezbędne są wysiłki i zaangażowanie wszystkich jego mieszkańców. Eksperci stanęli też na stanowisku, że najbliższy sezon turystyczny nie musi być stracony. Odbudowa turystyki powinna się zacząć od promowania walorów Śląska wśród jego mieszkańców - najlepiej znają region i jego ofertę, są też chętni żeby z niej korzystać. Ważne jest jednak, by dopasować się do dzisiejszych trendów w promocji turystycznej, zwłaszcza tych dotyczących wykorzystania nowoczesnych technologii. MO, foto SlaskiBiznes.pl
2020-06-17 10:47:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»