KORONAKRYZYS
Pasażerowie zapłacą za obsługę na lotnisku Heathrow
Wpływy z opłaty mają być przeznaczone na pokrycie kosztów związanych np. z przeprowadzeniem odprawy.
Pandemia silnie dała się we znaki branży lotniczej, w tym lotniskom W 2020 r. brytyjskie lotnisko Heathrow - bazujące na połączeniach długodystansowych - odnotowało spadki liczby obsługiwanych pasażerów sięgające 73 proc. (to najgorszy wynik od lat 70. XX w.) i w konsekwencji straty finansowego wyceniane na 2 mld funtów. W rezultacie lotnisko nie jest w stanie pokryć kosztów świadczenia poszczególnych usług. Aby rozwiązać ten problem Heathrow zdecydowało się nałożyć na pasażerów odlatujących z lotniska opłatę w wysokości 8,9 funtów (46 zł) na pokrycie kosztów związanych np. z przeprowadzeniem odprawy. Opłatę wprowadzono po konsultacjach z liniami lotniczymi operującymi na lotnisku, jej wprowadzenie zatwierdziły też Władze Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii. Opłata ma być pobierana do końca tego roku. Pasażerowie będą też płacić 4,4 funta za każdą sztukę bagażu. MO, foto Pixabay.com
2021-03-03 09:43:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»