Pod koniec marca Gdańsk w drodze przetargu wybrał firmę, która do końca 2022 r. będzie promowała miasto w mediach społecznościowych.
Działania promocyjne, które będzie podejmować agencja Personal PR ukierunkowane są na zwiększenie zainteresowania miastem i jego ofertą kulturalno-turystyczną wśród mieszkańców i turystów, także aktywizacja mieszkańców wokół kwestii związanych z rozwojem Gdańska. Na obsługę mediów społecznościowych metropolia wyda 800 tys. zł. Agencja ma prowadzić działania promocyjne w czterech kanałach, w których już jest obecny Gdańsk: na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Spotify, także założyć i prowadzić kanał na TikToku (to ukłon w stronę najmłodszych użytkowników mediów społecznościowych).
W ramach współpracy na Facebooku oraz Twitterze ma się pojawić po 90 - 120 postów/zdjęć miesięcznie; na Instagramie co najmniej 30 postów/zdjęć miesięcznie; minimum 1 playlista miesięcznie na Spotify, zaś na TikToku: 2 - 4 publikacje miesięcznie.
Obecnie Gdańsk ma ponad 253,5 tys. fanów na Facebooku, 8,5 tys. subskrybentów w serwisie Youtube, 101 tys. obserwatorów na Instagramie i 23,8 tys. na Twitterze. MO,foto Polska.travel