W debacie zorganizowanej przez Wiadomości Turystyczne przedstawiciele największych touroperatorów zgodnie stwierdzili, że w tym roku ważne jest utrzymanie dobrego poziomu cen. Na razie cel ten udaje się realizować.
Co prawda okazji nie brakuje, ale u niektórych wartość koszyka sprzedażowego jest w tym roku wyższa o 20 proc. niż przed rokiem. W dużej części związane jest to z powiększeniem oferty do dalekich krajów – po pierwsze jest ona dostępna dłużej niż zazwyczaj, po drugie to droższy produkt, który pozwala uzyskać też wyższe marże. Szefowie największych polskich biur podróży niechętnie podsumowują zeszły sezon, bo najchętniej by o nim zapomnieli. Ten z pewnością będzie lepszy, a optymizmu dodaje fakt, że od dwóch, a nawet trzech tygodni, sprzedaż mocno poszła w górę. W niektórych dniach dochodzi, a czasem przewyższa tę sprzed pandemii. Sezon rozpoczyna się jednak z dużym opóźnieniem, wszyscy mają nadzieję, że uda się go wydłużyć – w przypadku Grecji nawet do pierwszej dekady listopada, przy Turcji plany mówią o utrzymaniu operacji przez cały rok.
Organizatorzy na razie nie skupiają się na ofercie na przyszły sezon, ponieważ nadal mają bardzo dużo pracy związanej z bieżącym. Cały czas muszą zachować elastyczność, bo sytuacja pandemiczna jest w dalszym ciągu niepewna.
Pełną relację z debaty, w której udział wzięli Piotr Henicz (Itaka), Maciej Szczechura (Rainbow), Janusz Śmigielski (Grecos), Erdem Fidan (Coral Travel) i Sławomir Szulc (Exim Tours/PZOT) będzie można przeczytać w czerwcowym wydaniu Wiadomości Turystycznych. MG