TRENDY
Niemcy po pandemii będą więcej wydawać w internecie. Nie mogą też doczekać się wyjazdów.
Koronawirus zmienił w zauważalny sposób zwyczaje konsumenckie Niemców, wynika z badania firmy Integral Ad Science.
Na znaczeniu zyskał internet, a nawet po pandemii wiele osób pozostanie przy zakupach robionych w sieci - tak zadeklarowało 34 proc. respondentów. Duża część przyzwyczaiła się do płacenia bezgotówkowego. Badanie ujawniło też, że, choć nie brakuje osób, które z powodu kryzysu straciły finansowo, to wielu udało się nieco zaoszczędzić. 40 proc. deklaruje, że po pandemii zamierza więcej wydawać. Oznacza to z pewnością także wydatki na turystykę, bo 53 proc. deklaruje, że szczególnie czeka na urlop – odnosi się to do 53 proc. respondentów. Nieco mniej, bo 50 proc. chce zacząć już chodzić do restauracji i barów, 49 proc. czeka na możliwość spotkania się z rodziną i przyjaciółmi, a 44 proc. chciałoby wybrać się na zakupy. MG
2021-08-23 08:24:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»