Wakacje.pl przeanalizowały statystyki sprzedaży wyjazdów rozpoczynających się między 15 sierpnia a 31 października.
Wynika z nich, że spora część konsumentów wybierze się w tym czasie nad Morze Śródziemne. W czołówce ulubionych kierunków pozostają: Grecja (29-proc. udział w sprzedaży), Turcja, Egipt, Hiszpania i Bułgaria. Analizy potwierdziły też, że Polacy wydadzą na wczesnojesienne wyjazdy więcej niż w ubiegłych latach. Wynika to nie tylko ze wzrostu cen, także tego, że konsumenci wyjeżdżają w większym gronie i wybierają obiekty o podwyższonym standardzie. Średnia wartość rezerwacji wycieczki do Grecji (łączna kwota na wszystkich uczestników) to 7 681 zł. Jest wyższa o 18 proc. w por. z 2019 r., w przypadku Turcji jest to 7 676 zł (+16,9 proc. w por. do 2019 r.), a przy Egipcie: 7151 zł (+16,6 proc. w por. do 2019 r.).
Jak wskazują analitycy Wakacje.pl, widać powrót zainteresowania wyjazdami, które rozpoczną się w okresie od 30 do 60 dni od momentu zakupu. – Z last minute najchętniej korzystają ci, dla których kierunek wyjazdu czy konkretny termin podróży nie mają wielkiego znaczenia, a w podróż mogą wybrać się z dnia na dzień. (…) W tym roku obserwujemy jednak ciekawy trend, ceny wcale nie spadają bliżej wylotu, są natomiast niższe przy rezerwacji z większym wyprzedzeniem – zauważa Jolanta Kołodziejczyk, dyrektor produktu w Wakacje.pl. MO, Wakacje.pl