Google sprawdził, które atrakcje turystyczne w Europie cieszą się największym zainteresowaniem internautów. W tym roku na pierwszym miejscu znalazła się Wieża Eiffla, na ósmym park rozrywki Energylandia w Zatorze.
Jak pokazują badania przeprowadzone przez Google i Kantar, w tym roku głównym motorem napędowym wyjazdów są odwiedziny u przyjaciół i rodziny. Na drugim miejscu miejscu wskazywana jest chęć sprawienia sobie przyjemności, oderwania się od ekranów i codzienności. Internauci szukają miejsc, do których warto się wybrać – na tej podstawie Google stworzył ranking miejsc tych najpopularniejszych w Europie. Poza wspomnianą wieżą Eiffla, znalazły się tam bazylika Sagrada Família (Hiszpania), Luwr (Francja), Europa-Park (Niemcy), Koloseum (Włochy), Park Narodowy Jezior Plitwickich (Chorwacja), Wybrzeże Amalfitańskie (Włochy), Energylandia, katedra w Mediolanie (Włochy) i stadion Camp Nou w Barcelonie (Hiszpania).
W Polsce w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych atrakcji turystycznych na Mapach Google (od początku roku) znalazły się także ZOO we Wrocławiu, Łazienki Królewskie w Warszawie, Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau, zabytkowy rynek we Wrocławiu, Zamek Książ, Pałac Kultury i Nauki, Manufaktura w Łodzi, Zamek Królewski na Wawelu i molo w Sopocie. MG