Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


MATERIAŁ PARTNERA

Zarządzanie kryzysowe w turystyce 


Z Tomaszem Szmelem, dyrektorem studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie rozmawia dr Andrzej Sztandera.

 

Panie Dyrektorze, studia Zarządzanie Kryzysowe w Turystyce są nową koncepcją na polskim rynku edukacyjnym. Jest to oferta przygotowana przez ekspertów z myślą o pomocy dla branży turystycznej w okresie pandemii covid 19…

Tomasz Szmel: Istotnie, po licznych rozmowach z ekspertami i menedżerami biznesu turystycznego ustaliliśmy, że tego typu pomoc dla nękanej kryzysem branży jest wręcz niezbędna. Komplementarna oferta obejmuje całe spektrum funkcjonowania firm i innych podmiotów turystycznych, a więc aspekty prawne, etyczne, kontekst compliance, jak również praktyczne problemy biznesowe i menedżerskie. Słowem, jest to wszechstronne wsparcie w trudnej, codziennej walce ze skutkami pandemii. Dodam również, że zgodnie z tym, co zaznaczyliśmy podczas konferencji „Kurs na edukację w turystyce” 12 maja bieżącego roku, celem tych studiów jest nie tylko złagodzenie konsekwencji pandemii, ale również odpowiednie motywowanie przedsiębiorców do wykorzystywania nowych rozwiązań, by wyjść z kryzysu silniejszym.  
 

Realizacja warsztatów tego typu wymaga oczywiście odpowiedniej kadry dydaktycznej, ekspertów i specjalistów.

Tomasz Szmel: Tak, to kwestia podstawowa. Bez dobrych wykładowców – praktyków ta oferta nie miałaby sensu. Kadrę dydaktyczną studiów Zarządzanie Kryzysowe w Turystyce tworzą specjaliści znani w branży od lat. Chciałbym tu wymienić przede wszystkim Macieja Nykiela, prezesa biura Neckera, byłego prezesa Neckermann Polska oraz dr Dominika Borka, dyrektora departamentu turystyki w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Oni rozpoczęli pracę nad przygotowaniem koncepcji tych studiów. Ponadto zajęcia poprowadzą: Jarosław Lichacy, prezes Ogólnopolskiego Porozumienia Lokalnych Organizacji Turystycznych, Marek Niechciał, ekonomista, dziennikarz, były prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wielu innych specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży turystycznej. Chcę podkreślić, że studia ZKT są zaprojektowane jako interdyscyplinarne forum warsztatowe i dyskusyjne służące wypracowaniu dobrych wzorów dla przyszłości biznesu turystycznego w Polsce.
 

Od wielu lat prowadzi Pan w Wyższej Szkole Menedżerskiej studia Executive Master of Business Administration /EMBA/ oraz specjalistyczne studia podyplomowe dla różnych grup zawodowych. Praktyczny cel tych studiów jest oczywisty. Są one szkołą kompetencji miękkich oraz kreatywności dla ludzi biznesu, ochrony zdrowia, służby cywilnej czy edukacji. Jak zmieniał się charakter tych studiów w ostatnich latach oraz jakie nadzieje wiąże Pan z edukacją menedżerską w najbliższym okresie?

Tomasz Szmel: W ostatnich latach zanotowaliśmy duży wzrost zainteresowania studiami podyplomowymi. Charakter studiów zmieniał się wraz ze zmieniającymi się potrzebami rynku pracy. Do programów studiów wprowadzaliśmy i wciąż wprowadzamy nowe obszary tematyczne. Jednym z nich była w ostatnich latach problematyka zarządzania zgodnością compliance, która uzyskała szczególne znaczenie w czasach pandemii. W programach studiów EMBA wzrasta zainteresowanie problematyką etyczną wobec oczywistego kryzysu tradycyjnie rozumianej etyki biznesu. Kluczowe staje się też nowocześnie pojmowane przywództwo. Generalnie trzeba podkreślić, że menedżerowie uczestniczący w zajęciach oczekują od wykładowców i trenerów przede wszystkim kompetencji praktycznych, których nie daje polska edukacja, zarówno szkolna, jak i akademicka. Moje nadzieje są związane przede wszystkim z innowacyjnością naszych programów, z otwartością na dynamicznie zmieniający się rynek i zapotrzebowanie na nowe umiejętności kardy menedżerskiej, urzędniczej i edukacyjnej.
 

Wróćmy jeszcze do studiów Zarządzanie Kryzysowe w Turystyce. Tego typu warsztaty prowadzone przez ekspertów po prostu drogo kosztują. Czy nie dostrzega Pan tu istotnej bariery dla skutecznej rekrutacji?

Tomasz SzmelUstalając cenę studiów staraliśmy się, by była ona jak najbardziej dostępna dla wszystkich zainteresowanych. Rozumiemy, że branża przeżywa teraz trudny okres, więc dla pewnej części podmiotów taka cena może być jednak sporym wydatkiem. Dlatego dużym ułatwieniem dla wszystkich kandydatów jest fakt, że studia Zarządzanie Kryzysowe w Turystyce są dofinansowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Dofinansowanie można uzyskać przedstawiając niezbędne dokumenty w Bazie Usług Rozwojowych PARP. Serdecznie zapraszamy.

Dziękuję za rozmowę

 

2021-11-02 12:39:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter