TRENDY
Wydatki na reklamę marek turystycznych będą rosnąć
Agencja mediowa Zenith, działająca na niemal stu rynkach świata, przeanalizowała wydatki marek turystycznych na reklamę w najbliższym czasie. Sprawdzano marki funkcjonujące na 13 wybranych rynkach, m.in. polskim.
Wyniki badań zawarto w raporcie Zenith Business Intelligence Travel. Wynika z niego, że wydatki na reklamy w turystyce powrócą do poziomu wydatków sprzed pandemii dopiero w 2023 r. Marki turystyczne będą zwiększać wydatki na reklamę w sieci z 63 proc. budżetu w 2020 r. do 70 proc. w 2023 r. Wzrost wydatków będzie szybki, ponieważ marki muszą odbudować relacje z konsumentami, po tym jak turystyka znalazła się w kryzysie w 2020 r. Według prognoz ekspertów z agencji, reklama związana z turystyką na 13 rynkach wzrośnie o 24 proc. w 2021 r., o 36 proc. w 2022 r. i o 19 proc. za 2 lata.
Za raportu wynika ponadto, że rynek reklamy turystycznej stracił 46 proc. wartości w ub. roku, tymczasem cały rynek reklamowy – o 4 proc. Według szacunków Zenith wynika, że wydatki na reklamę w branży turystycznej spadły z 18 mld dol. w 2019 r. do 9,7 mld dol. w ub. roku. MO
2021-11-23 10:40:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»