Sejm przyjął nowelizację ustawy, która obejmuje rozwiązania dla branży turystycznej. Chodzi o wpłaty na Turystyczny Fundusz Pomocowy.
Zgodnie z nowymi przepisami składki nadpłacone na TFP przedsiębiorcy będą mogli zaliczyć na poczet kolejnych zobowiązań z tego tytułu, analogicznie jak w przypadku składek na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Nowelizację ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych Sejm uchwalił 2 grudnia. Obecnie ustawa oczekuje na podpis Prezydenta.
Nowe przepisy przewidują, że składki na TFP będą zwracane przedsiębiorcom w przypadku wykreślenia ich z rejestru organizatorów turystyki oraz wtedy, gdy nadpłacili pieniądze, albo gdy wpłata została dokonana przez podmiot niezobowiązany. By otrzymać zwrot, trzeba wystąpić o niego nie później niż 14 dni od dnia, w którym decyzja o wykreśleniu z rejestru stała się ostateczna, w przypadku wpłaty wyższej niż wysokość zobowiązania, albo dokonanej przez podmiot niezobowiązany względem TFP, termin ten wynosi 30 dni. Przedsiębiorcy mogą też przepisać wpłacone składki na TFP na poczet następnych. Jak tłumaczy Marek Niechciał, członek zarządu UFG nadzorujący TFG i TFP, tego typu składki odprowadzone przed wejściem w życie ww. ustawy, również będą podlegać zarachowaniu. MG