Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


RYNEK

Ryanair jeszcze przez dwa miesiące będzie kusił cenami



Omikron nadal obciąża wynik finansowy Ryanaira, bo z powodu pandemii klienci ociągają się z decyzją o zakupie biletów. Żeby im pomóc, przewoźnik zamierza grać przecenami, ale na razie tylko do końca bieżącego kwartału.

Ryanair potwierdza, że podróżni w dalszym ciągu decydują się na zakup wyjazdu w ostatniej chwili. To właśnie dlatego jeszcze przez dwa kolejne miesiące przewoźnik zapowiada obniżki cen. To ma pobudzić biznes. Na lato linia planuje powiększyć swój program znacząco – w sumie odda do sprzedaży o 14 proc. więcej miejsc niż miała przygotowane na sezon 2019.

W trzecim kwartale bieżącego roku rozliczeniowego, który skończył się w grudniu 2021 roku, Ryanair obsłużył 31,1 mln pasażerów – to niemal czterokrotnie więcej niż na początku pierwszej zimy naznaczonej koronawirusem. Obroty wzrosły jeszcze bardziej – do 1,5 mld euro. Nadal przewoźnik notuje jednak stratę w wysokości 96 mln euro, ale to o 70 proc. mniej rok do roku. W całym roku rozliczeniowym, który potrwa do końca marca, zdaniem Michaela O’Leary’ego, prezesa Ryanaira, strata wyniesie od 250 do 450 mln euro. Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia prognozy brzmiały nieco bardziej optymistycznie – wówczas szef przewoźnika szacował stratę na 100-200 mln euro. MG

Źródło: Die Zeit za dpa.

2022-02-01 06:40:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter