Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

Młodzi wybierają niszowe formy podróżowania




Pokolenie hasztag chętniej niż inne grupy klientów wybiera niszowe formy wypoczywania. Do takich wniosków doszli analitycy z GlobalData.

Z raportu GlobalData poświęconemu turystyce niszowej wynika, że osoby młode, urodzone w latach 1991-2005, czyli tzw. pokolenie hasztag, chętnie wybierają mniej popularne formy wypoczynku. Grupa ta większą wagę przywiązuje do doświadczania, dlatego lubi korzystać z usług, które mają jakiś wpływ na ich życie. W badaniu analitycy zapytali, w jakim stopniu to, czy dany produkt lub usługa są dopasowane do ich potrzeb, wpływa na ich decyzję zakupową. Odpowiedzi twierdzącej udzieliło 27 proc. osób z pokolenia Z i 26 proc. milenialsów – to najwyższe wskazania na tle wszystkich badanych grup wiekowych i o 3 proc. więcej niż średnia dla całego świata. Z kolei badania konsumenckie prowadzone przez GlobalData w czwartym kwartale 2018 roku, trzecim kwartale 2019 roku i trzecim kwartale 2021 roku, pokazują wzrost zainteresowania niszowymi formami wyjazdów. Mowa o podróżach aktywnych, turystyce kulinarnej, bardziej ekologicznej, dla osób LGBTQ czy typu wellness. Dla porównania – na przestrzeni lat odsetek respondentów z pokolenia hasztag, którzy chcą podróżować w bardziej tradycyjny sposób, na przykład odwiedzając miasta, czy wypoczywając na plaży, nie zmienia się. MG

2022-02-03 08:27:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter