Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


TRENDY

Niemcy coraz częściej kupują online

Zazwyczaj w Niemczech największą sprzedaż na sezon letni notowano w styczniu. W tym roku pik rezerwacyjny przypadł na luty. To właśnie wtedy rezerwacji spłynęło na łączną kwotę 1,9 mld euro.

Jeśliby zestawić te wyniki z danymi za styczeń, okazałoby się, że luty dla biur stacjonarnych i internetowych w Niemczech był o 24 proc. lepszy, natomiast w porównaniu z lutym 2019 roku sprzedaż poprawiła się o 13 proc.

Analiza przygotowana przez firmę Travel+Data Analytics pokazuje też, że poprawia się ogólny bilans sprzedaży. Rezerwacji na sezon zimowy 2021/2022 było już tylko o 39 proc. mniej niż przed pandemią, a bieżący stan na Lato 2022 pokazuje różnicę wobec okresu sprzed pandemii wynoszącą 38 proc. na minusie.

W lutym szczególnie dobrze sprzedawały się wycieczki na marzec i na kwiecień – tu chodzi głównie o Wielkanoc.

W przypadku oferty letniej największym zainteresowaniem cieszą się kierunki w basenie Morza Śródziemnego – to właśnie na nie przypada 75 proc. obrotów. W porównaniu z poprzednim miesiącem zyskuje zwłaszcza region zachodni: liczba rezerwacji w Hiszpanii w lutym jest nawet wyższa niż łącznie dla Grecji i Turcji. Dobrze sprzedają się też Malediwy i Dominikana.

W lutym jedna trzecia wszystkich zarezerwowanych wakacji trafia na konto internetowych portali turystycznych touroperatorów i OTA – odpowiada to prawie podwojeniu sprzedaży w porównaniu do lutego 2019 roku. Narastająco, nadchodzący sezon letni w sprzedaży internetowej już wykazuje dodatnie saldo (+8 proc.). MG

2022-04-05 07:23:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter