Agencja badawcza Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com, spytała Polaków o to, co najbardziej motywuje ich do podróżowania oraz jak spędzają czas na miejscu. Coraz więcej z nas zamiast słodkiego nic nierobienia wybrałaby aktywny wypoczynek, by przeżyć przygodę i poczuć adrenalinę.
Tak odpowiedziało niemal 50 proc. przedstawicieli pokolenia Z, ponad 45 proc. osób w wieku 30-44 lata oraz 37 proc. osób w wieku 45-59 lat. Kobiety (ponad 62 proc.) zdecydowanie bardziej stawiają na eksplorowanie lokalnej kultury i stylu życia niż mężczyźni (54,5 proc.). Jednocześnie 36 proc. z nas koncentruje się na zwiedzaniu i docieraniu w znane miejsca, ale nie wchodzi przy tym w interakcje z mieszkańcami. Będąc na miejscu najchętniej smakujemy lokalne potrawy, które co trzeci respondent uwiecznia na zdjęciach, a następnie publikuje je w mediach społecznościowych. Lubimy się też obserwować życie, popijając kawę w lokalnej kawiarni.
Dokładniejsza analiza pokazuje, że podróżujemy, żeby eksplorować lokalną kulturę i styl życia (restauracje, puby, nocne życie, praktykowanie języka obcego) – tak wskazuje 58,6 proc. badanych. 43,9 proc. chce przeżyć przygodę i poznać innych podróżników, a ponad 23 proc. uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych (wystawy, koncerty, festiwale muzyczne), natomiast co trzeci ankietowany odwiedza bliskich (rodzinę i przyjaciół). MG