Wielu brytyjskich pasażerów, którzy w zeszłym roku miało opóźniony lub odwołany lot, nie ma przekonania, że w przyszłości linie lotnicze będą przestrzegać ich praw.
Brytyjska organizacja konsumencka Which? przeprowadziła ankietę wśród tysiąca osób, które korzystały z jednego z tamtejszych lotnisk w okresie od stycznia do października 2022 roku. 41,1 proc. z nich przyznało, że ich podróż nie przebiegała zgodnie z planem – w ponad 70 proc. chodziło o opóźnienia lotów.
Prawie połowa respondentów mówi, że nie ma pewności, czy linia lotnicza będzie przestrzegać ich praw w przypadku kłopotów w przyszłości. Zaufanie do przewoźników jest niskie nawet wśród tych, których podróż przebiegała bezproblemowo – 39 proc. obawia się, że w potrzebie nie zostaną otoczeni odpowiednią opieką.
Which? podpowiada, jak zabezpieczyć się przed problemami z lotem, a w jednym z punktów podkreśla, że w przypadku rezerwacji przelotu i zakwaterowania najlepiej wykupić gotowy pakiet turystyczny, bo ta forma podróży zapewnia turyście lepszą ochronę w ramach obowiązujących przepisów o wycieczkach zorganizowanych. MG