W 2022 roku lotnisko w Rzeszowie obsłużyło ponad 730 tys. pasażerów. Szczególnie udane było drugie półroczne z bogatą siatką połączeń obejmującą 20 tras zagranicznych i trzy krajowe.
- Rezultat, jaki osiągnęliśmy, czyli 95 proc. ruchu pasażerskiego z najlepszego w historii naszej branży 2019 roku, to powód do dużej satysfakcji, niemniej żadna liczba nie jest
w stanie oddać tego, co wydarzyło się na naszym lotnisku w ubiegłym roku – mówi Adam Hamryszczak, prezes zarządu Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Prezes odnosi się do roli, przed jaką stanął port w obliczu napaści Rosji na Ukrainę. – W tych okolicznościach za największy sukces uważam utrzymanie statusu lotniska cywilnego i niezakłóconą obsługę rejsów rozkładowych, a także konsekwentny rozwój siatki połączeń regularnych i czarterowych – dodaje.
W 2022 roku w podkarpackim porcie ustanowiono aż sześć miesięcznych rekordów, a wynik z lipca (prawie 97 tys. pasażerów) jest najlepszym w historii lotniska. Obsłużono również największą dotąd liczbę podróżnych korzystających z lotów czarterowych - blisko 110 tysięcy.
Najwięcej pasażerów przewiózł Ryanair, konkretnie prawie 290 tys. osób, na drugim miejscu znalazł się LOT z ponad 200 tys. klientów, na trzecim Wizz Air z 82 tys. Podróżni najczęściej latali do Londynu, Warszawy, a z kierunków czarterowych do Antalyi. MG