BRANŻA
Wakacje.pl reagują na zarzut UOKiK o wprowadzaniu klientów w błąd
31 stycznia media obiegła informacja o tym, że prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny, postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd. Podstawą do jego postawienia jest fakt rozbieżności cen prezentowanych w wyszukiwarce wakacje.pl i na stronach konkretnych ofert. Różnice w cenach wahały się od kilkudziesięciu złotych do kilkuset złotych w przeliczeniu na uczestnika wycieczki. Problem zdiagnozowano w około 2/3 przeanalizowanych ofert, w 10 proc. przypadków ceny prezentowane w wyszukiwarce były wyższe.
Jak poinformował prezes UOKiK, od lipca 2022 r., w trakcie postępowania wyjaśniającego, wakacje.pl zmieniły przy wynikach wyszukiwania symbol, po rozwinięciu którego pojawia się informacja, że w niektórych przypadkach cena może się zmienić. To zdaniem Chróstnego „nie zmieniło faktu, że konsumenci mogą być dalej wprowadzani w błąd”. Mutiagentowi za takie praktyki grozi kara finansowa w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu.
Wakacje.pl nie zgadzają się z zarzutem. W oficjalnym oświadczeniu Dariusz Górzny, prezes spółki, wyraża zaskoczenie stanowiskiem Prezesa UOKIK. - Wakacje.pl S.A. prezentują ofertę partnerów zewnętrznych (biur podróży) i nigdy nie wpływają na wysokość cen ich ofert prezentowanych w serwisie www.wakacje.pl. Wysokość cen wynika tylko i wyłącznie z polityki sprzedażowej biur podróży – można przeczytać w oświadczeniu. MO
2023-01-31 12:14:00
powrót
Dołącz do dyskusji na stronie
»