Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


BRANŻA

IATA: sieć 5G może być problemem dla przewoźników



IATA obawia się, że wiele linii lotniczych może nie być w stanie dotrzymać terminów, by na czas zmodernizować wysokościomierze w samolotach i zapewnić, że nie będą podatne na zakłócenia sieci 5G.

Willie Walsh, dyrektor generalny IATA, w liście do amerykańskiej Federalnego Urzędu Lotnictwa (FAA) i sekretarza transportu Pete’a Buttigiega, pisze, że wielu przewoźników nie zdąży przeprowadzić modernizacji w samolotach, która zapewni bezpieczne wykonywanie lotów przy sieci 5G. Na wdrożenie zmian linie mają czas do lipca, a w niektórych przypadkach nawet do marca tego roku. Powodem są problemy w łańcuchu dostaw i opóźnienia w certyfikacji, informuje agencja Reutera.

W zeszłym miesiącu FAA zaproponował, aby samoloty pasażerskie i towarowe w Stanach Zjednoczonych były do początku 2024 roku wyposażone w wysokościomierze radiowe odporne na pasmo C 5G lub wyposażone w certyfikowane filtry. Obawy, że sieć 5G może wpływać na działanie wysokościomierzy, które są kluczowe przy lądowaniu przy złej pogodzie, spowodowały w zeszłym roku zakłócenia na niektórych lotniskach w USA.

Sieci komórkowe Verizon i AT&T w czerwcu dobrowolnie zgodziły się opóźnić korzystanie z pasma C 5G do lipca 2023 roku, bo przewoźnicy pracują nad modernizacjami swoich samolotów. Teraz obie firmy negocjują, by osiągnąć nowe porozumienie, którego celem jest przedłużenie części działań poza 1 lipca. FAA proponuje, by linie lotnicze dokonały przeglądu instrukcji obsługi samolotów i zakazały lądowania przy słabej widoczności, chyba że w maszynie została wdrożona modernizacja. Regulacja miałaby obowiązywać po 30 czerwca. MG

2023-02-13 08:29:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter