W kwietniu br. Japoński rząd przyjął plan promocji kraju do 2025 r. Data nie jest przypadkowa. Według licznych prognoz właśnie wtedy światowa turystyka ma w pełni powrócić do stanu sprzed pandemii. W 2025 r. odbędzie się też kolejna wystawa światowa, której Japonia, ściślej Osaka, będzie gospodarzem.
Plan opracowany przez Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki zakłada, że średnie wydatki obcokrajowców podczas ich pobytu w Japonii miałyby wzrosnąć o 25 proc., do 200 tys. jenów (równowartość 6,5 tys. zł) w 2025 r. To o 40 tys. jenów więcej niż średnie wydatki obcokrajowców w 2019 r. By zrealizować ten cel Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki chce dążyć do wydłużenia pobytów turystów zagranicznych w Japonii, przede wszystkim w mniej uczęszczanych przez odwiedzających regionach. Ministerstwo chce, by poza głównymi ośrodkami: Tokio, Osaką i Nagoi, turyści spędzali średnio dwa noclegi zamiast 1,4 noclegu, jak było to w 2019 r. Aby zatrzymać ich na dłużej w Japonii konieczne jest rozwijanie oferty turystycznej ukierunkowanej na dostarczanie doświadczeń związanych z przyrodą i kulturą.
W uwagi na niestabilną sytuację na świecie Japonia odeszła od stawiania konkretnych celów dotyczących liczby odwiedzających, poprzestając na dążeniu do poprawy wyniku z 2019 r., kiedy to kraj odwiedziło 31,8 mln osób. MO, foto Pixabay