Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


REKLAMACJE

ECK podpowiada klientom, jak dochodzić swoich praw

Przed wakacjami Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało miniporadnik dla osób wyjeżdżających za granicę. Instytucja przypomina, jakie prawa mają podróżni i do kogo zwracać się o pomoc w momencie pojawienia się kłopotów.

Wśród przypadków, w których ECK musiało interweniować lub doradzać klientom, na pierwszym miejscu wymieniane są opóźnione loty. Instytucja podkreśla, że jeżeli lot nie był opóźniony z powodu nadzwyczajnych okoliczności, pasażerowie, którzy dotarli na miejsce z przynajmniej 3-godzinnym opóźnieniem - maja prawo do odszkodowania. Jeśli doszłoby do zagubienia bagażu, należy do zgłosić na lotnisku i poprosić o wystawienie raportu PIR, a następnie wysłać pisemną reklamację w ciągu 21 dni. Górna granica odszkodowania to ok. 7400 zł, ale przewoźnikowi trzeba udowodnić przewoźnikowi poniesioną szkodę.

Podróżni mają prawo do zwrotu pieniędzy za niewykorzystany bilet kolejowy, jeśli podróż nie mogła być zrealizowana z powodu strajku. Jeżeli w odwiedzanym miejscu okaże się, że faktyczny zakres usług nie jest zgodny z ofertą, należy poinformować o tym obsługę hotelową, a gdy szkoda nie zostanie naprawiona, zgłosić reklamację. ECK zaleca też, by zadbać o rzeczy pozostawione w pokoju hotelowym – nie we wszystkich krajach UE ponosi za nie odpowiedzialność właściciel obiektu, tak jak ma to miejsce w Polsce. MG

2023-06-13 08:14:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter