Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


MATERIAŁ PARTNERA

RateHawk – narzędzie dla specjalistów
z branży turystycznej

 

Pandemia i wyzwania ostatnich kilku lat nauczyły świat podróżniczy, jak pokonywać trudności, szybko dostosowywać się do zmieniających się warunków, a czasem nawet dokonywać rzeczy niemożliwych. Jednak dla profesjonalistów z branży turystycznej niemożliwe byłoby przyjęcie ciosu bez bezpiecznego gruntu – niezawodnych platform, narzędzi i produktów, które wspierają ich codzienną pracę. Jedną z firm, która pomogła biurom podróży pomyślnie przejść wszystkie próby w warunkach stresowych, jest RateHawk, platforma b2b do rezerwacji usług związanych z podróżami. W tym wywiadzie poznajemy zespół RateHawk – Piotra Wiklaka, Kierownika Działu Rozwoju Biznesu Grupy Wyszehradzkiej, i Bartłomieja Pióro, Krajowego kierownika sprzedaży w Polsce – i dowiadujemy się więcej o tym, jak platforma pomaga biurom podróży w ich złożonej działalności.

RateHawk jest aktywnym uczestnikiem polskiej branży turystycznej już od kilku lat. Czy możecie przedstawić RateHawk tym, którzy jeszcze nie znają firmy? Jakie produkty i usługi oferuje?

Piotr Wiklak: Oczywiście! RateHawk to innowacyjna platforma rezerwacyjna b2b oferująca hotele, bilety lotnicze, transfery, wynajem samochodów i inne usługi związane z podróżowaniem, stworzona przez amerykańską firmę Emerging Travel Group. Misją RateHawk jest oferowanie użytkownikom najlepszych cen za wszelkiego rodzaju usługi turystyczne w dowolnym miejscu.

Firma RateHawk początkowo działała jako platforma do rezerwacji hoteli, oferująca jedną z najszerszych ofert na rynku w przyjaznym dla użytkownika interfejsie. Platforma szybko stała się bardzo popularna wśród partnerów, jednak ich życzeniem była możliwość rezerwowania wszystkich elementów podróży w jednym wygodnym systemie. W ten sposób RateHawk zaczął przekształcać się w platformę wieloproduktową zapewniającą szeroki zakres usług związanych z podróżami, a w 2021 r. dodał do swojej oferty transfery. Aby kontynuować transformację w wieloproduktowe narzędzie b2b, RateHawk uruchomił również sprzedaż biletów lotniczych.

Obecnie RateHawk zapewnia swoim klientom – biurom podróży, organizatorom wycieczek, partnerom API i innym profesjonalistom – 2 mln hoteli, bilety lotnicze od ponad 350 linii lotniczych, w tym 150 tanich linii lotniczych, transfery w ponad 150 krajach, wynajem samochodów i inne usługi związane z podróżami.

 

Ile firm korzysta z platformy i ile z nich pochodzi z Polski?

Piotr Wiklak: RateHawk jest używany przez ponad 44 tys. partnerów na całym świecie, co stanowi dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Rynek wyszehradzki, którego częścią jest polski rynek, znajduje się w pierwszej piątce największych rynków dla naszej firmy.

W Polsce RateHawk ma ponad 1500 partnerów. W pierwszym kwartale wartość rezerwacji netto RateHawk w Polsce wzrosła 2,5-krotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 r., co jest świetnym wynikiem.

 

Opowiedzcie nam więcej o pracy RateHawk w Polsce – kiedy się zaczęła i jak się rozwijała?

Bartłomiej Pióro: RateHawk oficjalnie zaczął działać w Polsce w 2018 r. Polska jest dla nas dużym rynkiem europejskim z rozwiniętym sektorem podróży zagranicznych i krajowych. Natychmiast dostrzegliśmy ogromny potencjał w branży podróży b2b z wieloma agentami pracującymi w różnych częściach kraju i zdecydowaliśmy się rozwinąć naszą obecność tutaj.

Weszliśmy na rynek z produktem przetłumaczonym na język polski. Platforma szybko zaczęła zyskiwać na popularności wśród lokalnych profesjonalistów z branży turystycznej.

W 2019 r. otworzyliśmy biuro w Warszawie, gdzie od tego czasu pracuje nasz polski zespół. W lutym 2020 r. RateHawk dołączył do Polskiej Izby Turystyki, aby lepiej rozumieć polskich klientów i ich potrzeby.

Nasz polski zespół sprzedażowy znacznie się powiększył i obecnie liczy 8 osób – menedżerów sprzedaży i opiekunów klientów, obejmujących wszystkie regiony kraju. Jesteśmy bardzo dumni z każdego członka naszego zespołu – wszyscy są wielkimi profesjonalistami z solidnym doświadczeniem w branży turystycznej i pracują  wytrwale, aby upewnić się, że nasi partnerzy czuli się, iż są objęci dobrą opieką. Planujemy dalsze wzmocnienie zespołu regionalnego i rekrutację większej liczby pracowników, aby być jeszcze lepiej przygotowanym do kontynuowania ekspansji w Polsce i zaoferowania naszego produktu jak największej liczbie partnerów.

RateHawk dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wyjątkową obsługę klienta lokalnym biurom podróży, dlatego mamy dedykowaną polskojęzyczną linię wsparcia, która zaspokaja potrzeby agentów i zapewnia wysokiej jakości obsługę w formacie 24/7. Nasza firma opiera się na wiarygodnych danych, dlatego stale mierzymy jakość naszych usług za pomocą takich wskaźników, jak wskaźnik satysfakcji konsumenta (CSI) i wskaźnik wysiłku klienta (CES), które z roku na rok wykazują pozytywną dynamikę.

 

Co według Państwa jest takiego w platformie RateHawk, że polscy użytkownicy z branży turystycznej cenią ją najbardziej?

Bartłomiej Pióro: RateHawk ma wiele do zaoferowania, szczególnie w zakresie rozwiązań produktowych i narzędzi technologicznych. Najmocniejszą stroną jest oczywiście nasza szeroka oferta hoteli: RateHawk zapewnia 2 mln opcji zakwaterowania, co jest jednym z największych zasobów hotelowych na rynku. Od innych firm turystycznych odróżnia nas ten fakt, że agregujemy naszą ofertę zakwaterowania od ponad 180 dostawców i z ponad 70 tys. bezpośrednich umów hotelowych podłączonych do naszego ekstranetu – w ten sposób przetwarzamy ponad 20 mld taryf hotelowych dziennie! Takie podejście pozwala nam oferować partnerom najszerszy wybór zakwaterowania w najbardziej konkurencyjnych cenach. Oczywiście zmusza nas to do inwestowania znacznych zasobów w narzędzia techniczne, ulepszanie algorytmów dopasowywania i mapowania hoteli, tak aby oferty hotelu, taryfy, zasady anulowania rezerwacji i inne dane były prezentowane poprawnie i nic nie wpływało na płynność procesu rezerwacji.

Zawsze zbieramy opinie od naszych partnerów i szukamy nowych sposobów, aby ułatwić im pracę i zwiększyć jej wydajność. Na przykład, w czasie pandemii COVID RateHawk uruchomił aplikację mobilną dla biur podróży, która była pierwszą tego typu aplikacją na polskim rynku. Wszyscy wiemy, jak mocno technologie mobilne są zakorzenione w wielu sferach życia, więc czy profesjonaliści z branży turystycznej nie powinni być wyposażeni w narzędzia mobilne, które umożliwią im prowadzenie biznesu z poziomu smartfonu i zapewnią doskonałą obsługę klienta? Tak właśnie myśleliśmy w 2020 r., kiedy rozpoczęliśmy rozwój aplikacji. Czas pokazał, że nasz pomysł okazał się słuszny – dziś łączna liczba pobrań aplikacji przekroczyła 43 tys. na całym świecie. Funkcjonalność aplikacji mobilnej zapewnia pełny zakres usług dostępnych w wersji stacjonarnej RateHawk, w tym rezerwację hoteli, lotów i transferów, zarządzanie rezerwacjami, kontakt z zespołem wsparcia itp. Aplikacja jest dostępna za darmo na urządzenia z systemem Android i iOS.

Brzmi jak prawdziwa innowacja dla branży biur podróży!

Bartłomiej Pióro: Dokładnie tak. Zaawansowane technologie są jedną z głównych sił napędowych RateHawk. Co ważniejsze, wszystkie nasze narzędzia technologiczne są tworzone we własnym zakresie: mamy mocny zespół inżynierów i programistów, którzy pracują nad nowymi rozwiązaniami, mającymi ułatwić pracę biurom podróży.

Kolejną innowacją wprowadzoną przez RateHawk dla biur podróży w odpowiedzi na opinie klientów i pandemię Covid było wprowadzenie nowych, opartych na technologii metod płatności w 2022 r. Oprócz standardowych metod, takich jak przelew bankowy, karta bankowa lub saldo nadpłaty, partnerzy RateHawk mogą płacić za usługi turystyczne kartą klienta podczas rezerwacji lub zdalnie, wysyłając klientowi link płatności w dowolny dogodny sposób – e-mailem, SMS-em lub w mediach społecznościowych. Płatność linkiem jest szczególnie przydatna, gdy klient chce zapłacić kartą, ale partner nie ma terminala płatniczego. Ułatwia to komunikację, jeśli agent i klient znajdują się w różnych lokalizacjach na świecie – nie ma potrzeby spotykania się w biurze, dzięki czemu biznes można prowadzić z dowolnego miejsca na świecie.

Kolejnym narzędziem opracowanym przez RateHawk jest ulepszone zestawienie hoteli – jest to specjalny szablon, w którym można łatwo dodać wszystkie preferowane taryfy hotelowe, oszczędzając agentom znaczną ilość czasu na tworzenie profesjonalnie wyglądającego dokumentu. Agenci mogą dodawać tylko pokoje i taryfy odpowiednie do potrzeb klienta, unikając zamieszania spowodowanego nadmiarem opcji. Narzędzie pozwala również agentom doliczyć swoją prowizję do ceny netto, wyświetlając klientowi tylko ostateczną cenę. Rezerwacji można dokonać bezpośrednio z zestawienia, eliminując konieczność podwójnego wyszukiwania taryf spełniających kryteria. Wreszcie, agenci mogą umieścić logo swojej agencji i dane kontaktowe, upewniając się, że dokument nie jest powiązany z żadnym systemem rezerwacyjnym.

 

Co powiedzielibyście agentom, którzy rozważają użycie RateHawk?

Piotr Wiklak: W RateHawk dokładamy wszelkich starań, aby dostarczać naszym partnerom najnowsze rozwiązania w zakresie produktów i technologii na wyjątkowym poziomie usług. Decydując się na współpracę z nami, możesz mieć pewność, że korzystasz z najbardziej wszechstronnych i niezawodnych narzędzi dostępnych w branży. Sukces RateHawk przeplata się z sukcesem naszych partnerów, a my jesteśmy zaangażowani w rozwój przynoszący obopólne korzyści.

Dowiedz się więcej
 

 

 

2023-07-05 14:49:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter