Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


DESTYNACJE

Pakistan ma swoją markę turystyczną



Salam Pakistan to nowa marka turystyczna, którą do życia powołał rząd tego kraju. To pierwsze przedsięwzięcie tego typu, które ma pomóc rozwijać sektor odpowiadający przed covidem za 6 proc. wpływów do PKB.

15 mld dol. - taki był wkład sektora turystycznego w PKB Pakistanu, zanim wybuchła pandemia. Z jej powodu wskaźnik ten obniżył się do 11,6 mld dol., co odpowiadało 4,4 proc. PKB w 2020 roku, pisze portal Skift. Wówczas spadła też liczba zatrudnionych w branży z 3,45 mln w 2019 roku do 3,63 mln w 2020 roku.

Kraj, by przyciągnąć turystów, musi od wczesnych lat 2000 radzić sobie z wizerunkiem niestabilnego politycznie, nie bez znaczenia są też obawy o bezpieczeństwo. Teraz, dzięki nowej marce Salam Pakistan ten wizerunek ma zostać zmieniony. Rozwój turystyki jest istotny, bo sektor to ważne źródło pozyskiwania walut, poza tym tworzy nowe miejsca pracy, przez co wspomaga walkę z ubóstwem.

Pakistan zapowiada, że zbuduje strategię rozwoju, a jednym z celów jest zwiększenie liczby podróżnych o około 30 proc. do 2030 roku. Na razie kraj przyciąga coraz więcej inwestorów z branży hotelarskiej, a umowy o budowę nowych obiektów podpisały już Hilton i Radisson Hotel Group. MG

2023-08-09 07:25:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter