Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama

 
Aktualności

»


BEZPIECZEŃSTWO
EASA: Europejskie linie nie mają we flocie boeingów 737-9 MAX



Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) przyjęła dyrektywę zdatności do lotu w sytuacjach awaryjnych (EAD) wydaną przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA) dla określonej konfiguracji Boeinga 737-9 (MAX). Jednocześnie uspokaja, że w Europie samoloty te nie są w użyciu.

Na mocy EAD maszyny w tej konkretnej konfiguracji zostają uziemione do czasu zakończenia kontroli. Została ona zarządzona po tym, jak w samolocie Alaska Airlines oderwała się część kadłuba. To doprowadziło do dekompresji, a pilot musiał awaryjnie lądować. Nikomu nic się nie stało.

Agencja podjęła decyzję o przyjęciu FAA EAD, choć z dostępnych danych wynika, że żadna linia lotnicza w państwie członkowskim EASA nie posiada obecnie w swojej flocie tego typu maszyn. Chodzi o boeingi MAX 737-9, w których z kabiny w środkowej części wyjście awaryjne zostało zastąpione panelem maskującym. Ta konfiguracja jest zwykle stosowana przez linie lotnicze wykonujące operacje z mniejszą liczbą pasażerów, gdzie dodatkowe drzwi nie są wymagane w ramach obowiązujących wymogów dotyczących bezpieczeństwa ewakuacji.

EASA pozostaje w kontakcie w tej sprawie z FAA i będzie uważnie śledzić dochodzenie w sprawie incydentu Alaska Airlines. MG

2024-01-08 08:24:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
Sylwetka

»




»Katarzyna Krawiczyńska, właścicielka biura Herkules Express w Słupsku  » więcej





Newsletter

»

Zamów newsletter