close
|
|
|
Jakie informacje są objęte tajemnicą
|
Przedsiębiorcy branży turystycznej, prowadząc swoją działalność i budując pozycję na rynku, niejednokrotnie wypracowują własne procedury, specyficzne oferty, listy kontrahentów, a w szczególności bazę klientów, które stanowią podstawę funkcjonowania na rynku i dalszego rozwoju biura podróży.
więcej...
|
|
Linie zarabiają nie tylko na przewozach
|
Condor, niemiecka linia czarterowa, jako pierwszy przewoźnik w Niemczech zaoferował klientom możliwość dokonywania zakupów wolnocłowych w zaciszu własnego domu. Wybrane produkty można zamawiać przez stronę internetową www.airshoppen.de lub za pośrednictwem infolinii. Zakupy zostaną dostarczone na pokład samolotu wiozącego turystów na wakacje.
więcej...
|
|
Kampanie dobrze zaplanowane
|
Największe polskie biura podróży nie rezygnują z budowania swojego wizerunku w mediach. Czołowi touroperatorzy w zeszłym roku przeznaczyli na kampanie reklamowe 60,5 mln zł, o 7,9 proc. więcej niż w 2012 r.– wynika z raportu sporządzonego dla „Wiadomości Turystycznych” przez Kantar Media.
więcej...
|
|
Felieton - pisze Alicja Dąbrowska
|
Jak zwabić Chińczyka nad Wisłę W 2013 r. turyści z Chin ustanowili nowy rekord: zagranicę wyjechało ich 97 milionów! O 14 mln więcej niż w 2012. I dziesięć razy więcej niż w 2000 r. A to dopiero początek. W drugiej (po USA) gospodarce świata, gdzie szybko rośnie poziom życia, wycieczka zagraniczna to jeden z symboli statusu.
więcej...
|
|
Ryanair dostrzega potencjał biur podróży
|
Według informacji, do których dotarliśmy, rozpoczęto wstępne przygotowania do podjęcia współpracy pomiędzy Ryanair i biurami podróży. Może być to przełom w historii irlandzkiej linii lotniczej i spora zmiana na rynku turystycznym. Dotychczas sieć unikała kontaktu z pośrednikami, tymczasem coraz bardziej realne może stać się podjęcie współpracy z biurami podróży.
więcej...
|
|
|
Grecja otwiera w Polsce przedstawicielstwo
więcej...
|
|
Jak zadbać o PR w małej firmie?
|
Dbałość o PR, czyli dosłownie o „relacje publiczne”, to sprawa oczywista w dużych firmach. Ale to nie znaczy, że o dobrą komunikację nie powinny dbać także najmniejsze podmioty. W końcu żadna firma nie jest na tyle mała, by nie móc walczyć o nowych klientów i lepszy wizerunek.
więcej...
|
|
Jubileusz agencji turystycznej Atas
|
W roku 2014 mija 25 lat od powstania Atas – firmy skupiającej się głównie na turystyce językowej (obozy i kursy językowe za granicą) i młodzieżowej (obozy, wycieczki, kolonie).
więcej...
|
|
Promocyjna cena nie zwalnia od najwyższej jakości
|
W aktualnym okresie sprzedaży wiele biur podróży oferuje promocyjne ceny imprez turystycznych w ramach tzw. rabatów first minute, które polegają na dokonaniu rezerwacji na długo przed planowanym wyjazdem z równoczesnym zastosowaniem zniżki cenowej.
więcej...
|
|
Dobry czas na autokarowy biznes
|
Stabilny kurs euro i cena benzyny nie zmusiły touroperatorów do podnoszenia cen wycieczek autokarowych w 2013 r. Większość z nich wykorzystała ten czas i zwiększyła swoją sprzedaż. Wpłynęła na to ciekawsza oferta i lepszy wizerunek branży turystycznej.
więcej...
|
|
Zmiany w górskim prawie
|
Ministerstwo Sportu i Turystyki przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie nabywania uprawnień przewodnika górskiego. Wątpliwości jednak budzą nowe obszary obowiązywania uprawnień zakreślone przez resort.
więcej...
|
|
ETOA krytykuje nowelizację dyrektywy 90/314
|
W marcu w Parlamencie Europejskim odbędzie się plenarne głosowanie nad przyjęciem nowego projektu dyrektywy turystycznej. Tymczasem narastają krytyczne głosy ze strony niektórych europejskich organizacji zrzeszających branżę turystyczną. Zdecydowane stanowisko zajęło Europejskie Stowarzyszenie Touroperatorów (ETOA).
więcej...
|
|
Grywalizacja buduje zaangażowanie
|
W natłoku informacji i komunikatów, walka o uwagę turysty staje się coraz bardziej zacięta. Nie wystarczy już zwykły produkt, informacja o ofercie czy promocja – najskuteczniejszą metodą pozyskania uwagi klienta jest zaangażowanie go w bezpośrednią interakcję. W jaki sposób to osiągnąć? Poprzez grywalizację!
więcej...
|
|
Owocne obrady w cieniu egipskich palm
|
– Rok 2014 będzie pracowitym rokiem dla turystyki – mówił w trakcie Kongresu PIT-u prezes Paweł Niewiadomski. Obrady w egipskim kurorcie El Gouna pokazały, że obszarów do dyskusji nie brakuje.
więcej...
|
|
|
|
|