close
|
|
|
Polscy przewoźnicy zdobywają nowe rynki
|
Rozdrobnienie rynku, nadpodaż i skomplikowane regulacje prawne – tak pokrótce można scharakteryzować dzisiejszy rynek przewozów autokarowych. Jednocześnie wśród trendów należy wymienić podnoszenie się poziomu usług i dywersyfikację rynków, z których pochodzą pasażerowie.
więcej...
|
|
W internecie liczy się unikalność produktu
|
Niemiecki Instytut eTurystki (Institut fuer eTourismus) przygotował kolejne opracowanie analizujące trendy, które będą kształtowały turystykę w przyszłości. Tym razem badacze wzięli pod lupę biznes prowadzony w sieci.agentów.
więcej...
|
|
TUI wzywa, agent musi?
|
Czy agenci turystyczni, z którymi TUI przestało współpracować, muszą odesłać umowy podpisane przez klientów? Mnożą się wątpliwości i kontrowersje związane z ostatnimi działaniami touroperatora.
więcej...
|
|
Neckermann planuje większe zyski
|
Thomas Cook przechodzi kolejne etapy restrukturyzacji. Ostatni obejmuje rebranding marki parasolowej i marek stowarzyszonych. Do indentyfikacji pozostałych silnych brandów zostaną dołączone elementy wizualne, wskazujące na przynależność do grupy, która od 1 października prezentuje się przez Słoneczne Serce.
więcej...
|
|
Kasy fiskalne końcem współpracy?
|
Problem związany z koniecznością ewidencjonowania przez agentów sprzedaży na kasach fiskalnych pojawił się na kilka dni przed wejściem w życie wydanego w marcu rozporządzenia Ministerstwa Finansów.
więcej...
|
|
Region nadodrzański w trasie z promocją
|
Partnerstwo Odra odbyło promocyjny „Sommer-Tour”. We wrześniu odwiedziło 12 miast w Polsce i Niemczech pod hasłem „Poznaj swojego sąsiada”. Zorganizowana po raz pierwszy akcja ma pobudzać wymianę turystyczną na polsko-niemieckim pograniczu.
więcej...
|
|
Róża Regionów 2013 - znamy laureatów
|
Pierwszego dnia targów Tour Salon w Poznaniu odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników konkursu Róża Regionów 2013 na najlepsze wydawnictwo promujące gminę, miasto, region. Laureatów wyróżniono w trzech kategoriach - profesjonalny folder, najlepsza seria wydawnicza, wyjątkowy projekt specjalny.
więcej...
|
|
Klient nie należy do agenta
|
Wbrew powszechnej opinii biur agencyjnych, pozyskani przez agentów klienci, wcale do nich nie „należą”. Od momentu podpisania umowy-zgłoszenia ich dane osobowe stają się własnością touroperatorów. Z prawnego punktu widzenia pracownicy biur agencyjnych nie mają prawa wykorzystywać pozostawionych im numerów telefonów czy adresów mailowych do podjęcia kolejnego konktaktu z turystą.
więcej...
|
|
MSiT wie, ale nie powie
|
Minister Joanna Mucha spotkała się z dziennikarzami, by porozmawiać o turystyce. Nie zabrakło odniesień do Euro 2012, które według resortu okazało się być sukcesem w każdym aspekcie.
więcej...
|
|
Felieton - pisze Wojciech Fedyk
|
Podrygi i podskoki antyturystyczne Tak mi się wydaje, i niemal jestem tego pewny, że ostatnie dziwne podrygi i nieskoordynowane podskoki na krajowej scenie politycznej odbiją się niekorzystnie na polskiej gospodarce i przemyśle turystycznym.
więcej...
|
|
Produkt wymagający pilnych inwestycji
|
Upadek wielkiego przemysłu i modernizacja procesów pracy doprowadziły do powstawania coraz większych połaci terenów opuszczonych przez zakłady pracy i ludzi. Dziś zamknięte fabryki, kopalnie, stocznie ożywają na nowo za sprawą turystyki. Jednak aby turystyka na terenach postindustrialnych mogła się w pełni rozwinąć, konieczne są inwestycje i innowacyjne podejście.
więcej...
|
|
Alfa Star pisze do MSZ
|
W dniu 3 października 2013 roku, biuro podróży Alfa Star zwróciło się z pisemną prośbą do Ministerstwa Spraw Zagranicznych o zmianę komunikatu, dotyczącego stopnia zagrożenia osób podróżujących do Egiptu.
więcej...
|
|
Greckie zabawy VAT-em
|
Grecki rząd obniżył VAT w hotelach i restauracjach. Ma to pociągnąć za sobą obniżkę cen, przyciągnąć nowych turystów i napędzić konsumpcję, a w konsekwencji stać się remedium na problemy finansowe kraju. Haczyk polega na tym, że jeśli hotelarze i restauratorzy faktycznie nie zredukują cen, to obniżka VAT potrwa tylko do końca roku.
więcej...
|
|
Opłata klimatyczna (nie)mile widziana
|
Dla miejscowości uzdrowiskowych i turystycznych wpływy osiągane z tytułu pobierania opłat klimatycznych to jeden ze sposobów wspierania lokalnego budżetu. Nie wszystkie uprawnione ośrodki korzystają jednak z przywileju pozyskiwania pieniędzy tą drogą. Powód - obawa o utratę wczasowiczów.
więcej...
|
|
|
|
|